Branża marketingowa

Duże Gepardy Biznesu 2007 z branży reklamowej

Spośród 9 sklasyfikowanych dużych firm branży reklamowej wszystkie mogą zostać członkami Klubu Gepardów Biznesu, bo ich wartość rynkowa wzrosła 1,3 razy i więcej. Trzy pierwsze miejsca zajęły: Starlink Sp. z o.o., INMARK Sp. z o.o. i MGA Metro Group Advertising Polska Sp. z o.o.

Przedstawiamy ranking 9 dużych  firm branży reklamowej, których wartość rynkową na koniec marca lat 2004, 2005 i 2006 (przez porównanie do spółek giełdowych za pomocą wskaźników: cena/zysku, cena/wartość księgowa, cena/przepływy gotówkowe) oraz dwuletnią dynamikę wzrostu wartości rynkowej na zlecenie Klubu Gepardów Biznesu policzyła Wywiadownia Gospodarcza InfoCredit.

 W rankingu są podmioty, które zyskały na wartości i takie, których wartość spadła.

Tylko firmy, których wartość wzrosła 1,3 razy i więcej mogą być członkami Klubu Gepardów Biznesu. Z poniższego rankingu przywilej taki ma 9 firm.  

 

 Gepardy Biznesu 2007    


 Ranking najdynamiczniejszych dużych  firm branży reklamowej według wzrostu wartości rynkowej w okresie od 31 marca 2004 r. do 31 marca 2006 r.  na podstawie danych Wywiadowni Gospodarczej InfoCredit*
   

Lp.  Nazwa firmy Siedziba Wartość rynkowa  31.03.2004 r. w tys. zł Wartość rynkowa 31.03.2006 r.  w tys. zł Dynamika wzrostu wartości rynkowej od 31.03.2004 r. do 31.03.2006 r.

1 Starlink Sp. z o.o. Warszawa 812,6 76118,6 93,7
2 INMARK Sp. z o.o. Instytut Marketingu i Komunikacji Poznań 1707,6 25358,7 14,9
3 MGA Metro Group Advertising Polska Sp. z o.o. i Spółka komandytowa Warszawa 8350,8 95388,6 11,4
4 Mediaedge: CIA Sp. z o.o. Warszawa 24774,9 204937,0 8,3
5 STARCOM Sp. z o.o. Warszawa 48463,0 251567,9 5,2
6 Publicis Sp. z o.o. Warszawa 14012,5 61975,0 4,4
7 MGD – GMW Sp. z o.o. S-ka kom. Wadowice 18296,5 60646,1 3,3
8 Media Direction Sp. z o.o. Warszawa 51190,8 148848,2 2,9
9 BALLANTINE`S POLSKA Sp. z o.o. Warszawa 142360,7 180374,9 1,3
  

* Do badania przyjęto wszystkie firmy z bazy Wywiadowni Gospodarczej InfoCredit spełniające następujące warunki:
1) Przychody z podstawowej działalności powyżej 1 tys. PLN w 2003 r.
2) Kapitał własny powyżej 0 PLN
3) Obroty powyżej 1 mln PLN w latach 2003-2005.

Ze względu na przyjętą metodologię badania, w celu uniknięcia błędów do ostatecznych wyników przyjęto:
1) Firmy o zysku netto powyżej 0 PLN w latach 2003-2005
2) Firmy o kapitałach własnych powyżej 0 PLN w latach 2003-2005

Według przychodów netto w 2003 r. podzielono firmy na 2 grupy:
1) małe i średnie firmy – o przychodach od 1 mln do 40 mln PLN
2) duże firmy  – o przychodach powyżej 40 mln PLN.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *