Nowa promocja polskiej gospodarki

"Będziemy prezentować Polskę na rynkach priorytetowych, takich jak Niemcy, Rosja czy Chiny i perspektywicznych, do których zaliczyliśmy Kanadę, Kazachstan, Brazylię, Algierię oraz Turcję", zapowiedział wicepremier Waldemar Pawlak.

 

Wicepremier Pawlak: Ruszamy z promocją polskiej gospodarki
– Rozpoczynamy intensywną promocję polskiej gospodarki na międzynarodowych rynkach. Dziś rusza pierwszy projekt „Go China" – powiedział wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak na konferencji prasowej „Koordynacja promocji gospodarczej Polski – prezentacja pierwszego, wspólnego projektu – GO CHINA".

Spotkanie odbyło się 12 marca 2012 r. w Ministerstwie Gospodarki.

Wicepremier Waldemar Pawlak ogłosił, że Ministerstwo Gospodarki będzie koordynować działania promujące polską gospodarkę. Do ich realizacji resort zaprosił 7 partnerów: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Sportu i Turystyki oraz Spraw Zagranicznych, a także Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, Agencję Rynku Rolnego i Polska Organizację Turystyczną.

– Będziemy wspólnie prezentować Polskę, jako atrakcyjnego partnera biznesowego na rynkach priorytetowych, takich jak Niemcy, Rosja czy Chiny i perspektywicznych, do których zaliczyliśmy Kanadę, Kazachstan, Brazylię, Algierię oraz Turcję – zapowiedział wicepremier Waldemar Pawlak. Celem tych działań jest wspieranie polskich i pozyskiwanie zagranicznych inwestycji oraz promocja 15 polskich branż, najbardziej rozwojowych w zakresie eksportu.

Zaliczmy do nich branże: meblarską, jubilersko-bursztynniczą, usługi IT i ITC, produkcję jachtów i łodzi rekreacyjnych, przemysł biotechnologiczny i farmaceutyczny, produkcję sprzętu medycznego i aparatury pomiarowej, stolarkę okienną i drzwiową, budownictwo, ochronę i zachowanie zabytków, turystykę medyczną i przemysł obronny, a także kosmetyki, maszyny i urządzenia górnicze, odzież, dodatki, galanterię skórzaną oraz polskie specjalności żywnościowe.

Wicepremier Pawlak poinformował, że 12 marca 2012 r. ruszył pierwszy projekt promocyjny – „Go China", który wspiera polsko-chińską współpracę gospodarczą. Do jego realizacji Ministerstwo Gospodarki zaangażowało polskie Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji w Szanghaju i Pekinie. – Liczymy, że ta inicjatywa zachęci polskich przedsiębiorców do ekspansji na rynku chińskim oraz pomoże w poszukiwaniu partnerów biznesowych – powiedział wicepremier.

W odpowiedzi na zgłaszaną przez polskich przedsiębiorców potrzebę łatwiejszego dostępu do informacji na temat rynku chińskiego został uruchomiony specjalny portal www.gochina.gov.pl. Zawiera on m.in. informacje nt. polsko-chińskiej wymiany gospodarczej.

źródło: www.psl.org.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *