Dolnośląskie

Bank Przyjazny Biznesowi 2013

Image Zapraszamy do udziału w V edycji Konkursu Bank Przyjazny Biznesowi 2013. W  latach  2009-2012 aż 21 banków spółdzielczych zyskało tytuł Bank Przyjazny Biznesowi.

 

W Konkursie Bank Przyjazny Biznesowi banki oceniane są w ankietach przez firmy.

W piątej edycji konkursu klienci banku powinni samodzielnie  przekazać ankietę z oceną banku pod adres

 

jerzy.krajewski@europejskafirma.pl.

Wzory ankiety w formacie Excel wyślemy do firm mejlem, po wskazaniu przez bank adresów mejlowych klientów biznesowych, pod które wzory ankiet powinniśmy wysłać.

 

Do oceny banku potrzebujemy minimum 10 ankiet z ocenami.

Udział w konkursie jest bezpłatny. Tytuł przyznawany jest, gdy średnia z ocen w ankietach jest wyższa niż 4 punkty na 6 możliwych. 

Tytuł Bank Przyjazny Biznesowi 2013 zostanie przyznany bezpłatnie. Płatne są logo promocyjne  Bank Przyjazny Biznesowi 2013 (300 zł netto) i szklana statuetka Tęcza Kart (300 zł netto).

W przypadku zakupu logo promocyjnego, dyplom konkursu bank otrzyma bezpłatnie. 

Statuetkę i dyplom można odebrać na Konferencji Nowoczesnego Biznesu (udział jednej osoby kosztuje 100 zł netto) lub otrzymać pocztą. 

 

W poprzednich kilku latach laureatami konkursu zostały:

1. Bank Spółdzielczy w Łebie
2. Bank Spółdzielczy w Przemkowie
3. Bank Spółdzielczy w Gnieźnie
4. Piastowski Bank Spółdzielczy w Janikowie
5. Bank Spółdzielczy w Starogardzie Gdańskim
6. Bank Spółdzielczy w Skórczu
7. Bank Spółdzielczy w Szczuczynie
8. Bank Spółdzielczy w Ciechanowcu
9. Bank Spółdzielczy w Tworogu
10. Bank Spółdzielczy w Zambrowie
11. Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie
12. Bank Spółdzielczy w Staszowie
13. Bank Spółdzielczy w Siedlcu
14. Bank Spółdzielczy w Jarocinie
15. Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu Zdroju
16. Bank Spółdzielczy w Kolnie
17. Nadsański Bank Spółdzielczy w Stalowej Woli
18. Kaszubski Bank Spółdzielczy
19. Bank Spółdzielczy "Mazowsze"
20. Bank Spółdzielczy w Jedwabnem
21. Warmiński Bank Spółdzielczy 
 

Za co klienci doceniają Warmiński Bank Spółdzielczy?

"Za szeroką ofertę usług i produktów bankowych, fachową kadrę pracowników, kreatywne kierownictwa", napiał Bogdan Wątróch, właściciel Firmy Budowlanej w Dobrym Mieście.

"Za profesjonalną, sprawną i miłą obsługę, zarówno w zakresie prowadzenia rachunku, jak też w zakresie finansowania przedsięwzięć gospodarczych", ocenił Włodzimierz Mańkowski, właściciel PPHU SPRĘCOWO w Spręcowie.

"Za profesjonalne, rzeczowe z dużym zaangażowaniem pracowników, za polski kapitał", napisał Arkadiusz Ławrynowicz, właściciel POL-AURA w Dywitach.

"Za długoletnią dobrą współpracę, kompetentną obsługę i pomoc w rozwiązywaniu problemów", ocenił Wojciech Fijałkowski,  prezes Warmińsko-Mazurskiej Spółdzielni Inwalidów w Olsztynie.

 

Za co klienci doceniają Bank Spółdzielczy w Jedwabnem ?

"Jest bankiem nowoczesnym, w którym klient czuje się dobrze, spotyka życzliwą, fachową i szybką  obsługę, oferuje produkty dostosowane do potrzeb swoich klientów" napisał Lucjan Bronkowski, właściciel firmy TRANS-MAR w Jedwabnem.

"Oferta produktów dostosowana do rynku, na którym działa, szybkość podejmowania decyzji", ocenia Jan Ciecierski, właściciel firmy Handel Artykułami do Produkcji Rolnej i Maszynami Rolniczymi w Radziłowie.

"Cenię bank za profesjonalizm, szybką i miłą obsługę, jakość usług, które na bieżącą jest ulepsza", napisał Kazimierz Gołębiewski, właściciel Zakładu Stolarskiego w Jedwabnem.

 
 
 

Za co klienci doceniają  Bank Spółdzielczy "Mazowsze"?

Za kreatywność i zaangażowanie pracowników", napisała Anna Sadecka, współwłaścicielka Hurtowni "Marpol" w Płocku.
"Szybką i miłą obsługę", dodał Janusz Śniegota, właściciel firmy KAMA w Nowym Gulczewie.
"Przyjazny stosunek do klienta, sumienność, dyspozycyjność", wyjaśniła Regina Zabielska, księgowa  Zakładu Produkcyjno-Usługowego "ZAMET" w Słupnie.
"Rzetelność, elastyczność, kompetencje, szybka decyzyjność, miła i fachowa obsługa", podsumowuje Bernard Stańczak, właściciel Wytwórni Makaronów "BELA" w Słupnie.

 

Za co klienci doceniają Bank Spółdzielczy w Jarocinie?

„Za szybką obsługę, dogodne godziny otwarcia placówek, dużą liczbę placówek”, napisał Adama Kaczała, właściciel PHTU „ADAN” w Jarocinie.

„Pomoc i doradztwo we wszystkich kwestiach finansowych (kredyty, lokaty), profesjonalny personel”, dodał Jarosław Szymański, właściciel PPHU „POL-STARS” w Jarocinie.

„Dostęp do rachunku przez Internet, dobry dostęp do bankomatów, miła i kompetentna obsługa”, wyjaśnił Łukasz Wojtczak, właściciel Firmy Handlowo-Usługowej w Golinie.

„Jest dostępny. Ma wiele placówek. Jest przyjazny i rodzinny. Do każdego klienta podchodzi indywidualnie”,  ocenił Robert Machowiak, właściciel firmy  ROB-MAX w Jarocinie.

 

Za co klienci doceniają Bank Spółdzielczy w Siedlcu?

„Za solidność, profesjonalizm i miłą obsługę”, napisał Andrzej Kiciński, właściciel gospodarstwa rolnego w miejscowości Karna.

„Miła współpraca, profesjonalne doradztwo”, dodał Jan Kręcichwsot, właściciel PHU  „KJAN-POL” w Bolęcinie.

„Za sprawną, miłą obsługę naszego zakładu”, oceniła Hanna Zak, główna księgowa Zakładów Mięsnych „Sobkowiak” w Siedlcu.

„Dobra jakość, szybkość obsługi, znajomość rynku lokalnego, bardzo dobra i miła obsługa”, wyjaśnił Stanisław Szukalski, współwłaściciel Gorzelni Rolniczej w Kargowej.

 

Za co klienci doceniają Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu Zdroju?

„Duża sieć placówek w mieście.  Szybkość podejmowania decyzji”, napisał Piotr Szypuła, właściciel Prywatnego Gabinetu Lekarskiego w Jastrzębiu Zdroju.

„Profesjonalne, szybkie działanie”, dodał Jacek Janik, wiceprezes EP Centrum Finansowe Sp. z o.o. w Katowicach.

 „Indywidualne podejście do klienta, rzetelność, terminowość, profesjonalizm”,  wyjaśnił Mirosław Płużek, DYREKTOR ds. administracyjno-finansowych Hefal Serwis SA w Wodzisławiu Śląskim.

„Mobilne doradztwo, brak ukrytych prowizji”,  docenił Paweł Wódkowski, właściciel Firmy Przewozowej „OLA” w Jastrzębiu Zdroju. Doskwiera mu „zła oferta kart kredytowych”.

 

Za co klienci doceniają Bank Spółdzielczy w Staszowie ?

„Za miłą i fachową obsługę klienta, łatwość dostępu do banku, konkurencyjność prowizji i opłat bankowych, środki technicznego kontaktu z klientem”, napisała Anna Kotlarz, Kierownik Działu Finansowo-Księgowego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Staszowie Sp. z o.o.

„Wysoki poziom obsługi przez personel tego banku, kompetencje, fachowość, szybkość obsługi, umiarkowane prowizje”, dodał Marian Adamczyk, właściciel Zakładu Remontowo Budowlanego Marian Adamczyk w Staszowie.

„Rzetelność, fachowość, terminowość, miła obsługa”, wyjaśnił Marcin Ptak, Dyrektor Produkcyjno-Administracyjny P.P.H.U. „SUBOR” w Staszowie.
 
 

Za co klienci doceniają Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie ?

"Jest układowy, można dogadać się w każdej sytuacji, nawet jak jest źle w firmie", Magdalena Chmielowska, właścicielka firmy "MAGDA" Magdalena Chmielowska w Chotyninie. Doskwiera jej wysokie oprocentowanie i koszt obsługi.

"Doceniam bank za solidność, wzorową obsługę, przyjazny stosunek do klienta, sumienność", dodał Kazimierz Misiek, właściciel P.P.H.U. DREW-POL Kazimierz Misiek w Michałowie.

Lech Kasperski , właściciel Firmy Produkcyjno-Handlowej "Kasper"  w miejscowości Muchy, ceni bank za "rzetelne informacje na temat uzyskiwania możliwie najkorzystniejszego kredytu". Dał bankowi 6 punktów, ale napisał, że chciałby, by zmienił sposoby zabezpieczania kredytu.

Więcej na ten temat:

Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie był pierwszym Bankiem Przyjaznym Biznesowi 2009.  Jego klienci nadesłali 20 ankiet, w których średnia ocen banku to 5,9 punktów  na 6 możliwych do zdobycia. Na Konferencji Lokalnego Biznesu Województwa Łódzkiego 7 maja 2009 r. bank otrzymał statutkę, dyplom  i logo promocyjne.

 

 

Za co klienci doceniają Bank Spółdzielczy w Tworogu?  

"Doceniam bank za profesjonalną jakość obsługi klienta, szeroka ofertę produktową i zrozumiałe procedury", napisał Jerzy Ziaja, Właściciel Zakładu Masarskiego Jerzy Ziaja w Wojskach.

"Za wysokie kompetencje i budowanie pozytywnej relacji z klientem, szybkie i profesjonalne rozpatrywanie wniosków składanych w bankach, łatwy dostęp do bankowości internetowej oraz otrzymywanie wyczerpujących informacji na temat oferowanych produktów i usług" wyjaśnił Piotr Naporowski, prezes zarządu P.P.H.U. "DREWTA" w Tworogu.

"Za szybką reakcję na potrzeby klienta, profesjonalizm i fachowość rozwiązywania problemów, zaangażowanie kadry wyższego szczebla banku w sprawy każdego klienta, niskie koszty prowadzenia rachunków bankowych oraz innych usług, wysokie oprocentowanie lokat, dostępna lokalizacja dla mieszkańców, bezpieczeństwo korzystania z bankomatów, przyjazna obsługa pracowników, kompleksowość usług, m.in. możliwość wymiany walut obcych, ubezpieczenia na życie", ocenił wójt Gminy Tworóg Eugeniusz Gwóźdź.

 

 

Za co klienci doceniają Bank Spółdzielczy w Zambrowie?  

„Życzliwa obsługa, dostępność oferowanych usług, różnorodność usług, kasy czynne w soboty", napisał Mirosław Kotowski, właściciel P.H.U. "Kotowski" w Rębiszewie.

Andrzej Gołaszewski, właściciel firmy GOLCHEM w Zambrowie, dał bankowi tylko 4 punkty. "Doskwiera nam brak możliwości wypłaty gotówki w odosobnionym miejscu", napisał Andrzej Gołaszewski. Bank powinien uwzględnić jego zastrzeżenia. GOLCHEM  ma spore obroty i zyski. To cenny klient.   

Za co klienci doceniają Bank Spółdzielczy w Ciechanowcu ?  

„Doceniam bank za wzajemne zaufanie, niezależność i stabilność, elastyczność i atrakcyjna ofertę”, napisał Dariusz Cieszkowski, współwłaściciel firmy „BEZA-CIESZKOWSCY" s.c. w Ciechanowcu.

"Szybkie załatwianie spraw związanych z kredytowaniem i oszczędzaniem pieniędzy" , docenił Andrzej Przystupa, właściciel firmy Kramik Fazy w Perlejewie.

"Sprawną i miłą obsługę, dogodną ofertę i konkurencyjne ceny”, dodała Justyna Konicka, właścicielka Hurtownia "AXIS" w Hurtownia Axis w miejscowości  Wyszonki-Błonie.

„Indywidualne podejście do klientów, szybkość decyzji przy przyznawaniu kredytów i ich realizacji, wprowadza wszystkie nowości bankowe zgodnie z trendami", napisał Grzegorz Łopuski, współwłaściciel  "U Jana" s.c. w Ciechanowcu. „  Poza tym kapitał polski jest kapitałem polskim”, uzupełnił wypowiedź.

 

Za co klienci doceniają  Bank Spółdzielczy w Skórczu?  

„Podobają mi się dobre warunki kredytowe, szybka obsług i operatywność”,  napisał Piotr Kropidłowski, właściciel dwóch piekarni i cukierni.

„Poważne traktowanie i sprawna obsługa”, dodał Stanisław Trochowski, właściciel Przedsiębiorstwa Transportowo-Handlowego „SITRO” w Pączewie.

"Doceniam bank z tradycję, 100 proc. polskiego kapitału, szybkość obsługi i dostępność usług", napisał Sławomir Trawicki, właściciel Zakładu Kamieniarskiego w Kaliskiej. Nie podoba mu się to, że „członkowie Rady Nadzorczej banku nie mogą otrzymać indywidualnych warunków”. Jak się domyślam, to członek Rady Nadzorczej banku, który chciałby być lepiej traktowany niż inni klienci banku, np. przy ustalaniu oprocentowania depozytów czy kredytów. Dał jednak bankowi 6 punktów, bo brak indywidualnych warunków dla członków banków spółdzielczych, w tym członków ich rad nadzorczych narzucony jest przez zewnętrzne przepisy.

"Doceniam bank za profesjonalizm, szybką obsługę, rzetelne i rzeczowe podejście do zgłaszanych problemów, wysoką fachowość kadry, bardzo duże zaangażowanie pracowników”, ocenił Rafał Ditrich, DYREKTOR finansowy Dekpol Sp. z o.o. w Pinczynie (www.dekpol.pl). „Doskwiera nam brak oferty factoringu samorządowego”, dodał. I wystawił ocenę 5.

Michał Pączek, DYREKTOR „DAK-BUD” Sp. z o.o. w Pelplinie (www.dak-bud.pl)  pochwalił bank za profesjonalną obsługę. Ma jednak uwagi do bankowości elektronicznej. „W porównaniu z innymi bankami funkcjonujący w tym banku system elektronicznej obsługi płatności jest wolniejszy i mniej przyjazny dla osoby wprowadzającej dyspozycje przelewowe”, napisał Michał Pączek. On też postawił 5.

 

 

Za co klienci doceniają  Bank Spółdzielczy w Starogardzie Gdańskim?  

"Umiejętność komunikacji pracowników, uprzejmość i kulturę osobistą. Miłą, kompetentną i profesjonalną obsługę. Unowocześnianie działania systemu internetowego oraz  pracy fili banku w celu usprawnienia i ułatwienia pracy swoim klientom”,  napisał Arkadiusz Peek, właściciel P.P.H. „PEKROL” w Nowej Karczmie.

„Profesjonalizm, wysoka jakość obsługi, duża elastyczność o doradztwo”, ocenił Leszek Błański, właściciel PHU „Logistyk” w Tczewie.

"Kompetencje, uprzejmość, bliskość siedziby firmy", napisał Sławomir Mering, właściciel Hurtowni Chemiczno-Przemysłowej Sławomir Mering w Nowej Karczmie.

 

Za co klienci cenią  Piastowski Bank Spółdzielczy w Janikowie ?  

"Profesjonalne podejście do klienta, indywidualne podejście i pomoc przy finansowaniu inwestycji, wprowadzenie licznych ułatwień i pakietów usług, dostosowanych do naszych potrzeb, szybka i fachowa pomoc", napisał Jan Zybała, prezes zarządu SERVCOM Sp. z o.o. w Trzemesznie.

Zbigniewowi Kowalewskiemu, współwłaścicielowi PPHU "FITOCHEM" w Janikowie podobają się "kompetencje i szybkość usługi:, a doskwiera "niski limit kredytowy:, dał jednak bankowi 6 punktów.

Tomasz Nowicki, właściciel PPHU "DAG-BUD" w Zieleni,  chwali bank za "miłą i fachową obsługę, niskie koszty prowadzenia konta firmowego", ale gani za "uciążliwe procedury kredytowa" i dał ocenę tylko 5 punktów.
 
a co klienci cenią  Bank Spółdzielczy w Gnieźnie?  

„Z wielką przyjemnością chcielibyśmy zaopiniować bardzo pozytywnie Bank Spółdzielczy w Gnieźnie, z którym współpracujemy od 19 lat. To bank z tradycjami, posiadający kompetentna kadrę, solidnie wywiązującą się z powierzonych zadań. Dyrekcja banku dba o innowacyjność i poszerza ciągle i tak już szeroki wachlarz swoich usług. Bank każdego z klientów traktuje indywidualnie i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Nasza dotychczasowa współpraca układa się bardzo dobrze z korzyścią dla obu stron, napisał Przemysław Kopydłowski, właściciel PHU "PRZEMKO" w Mieścisku.

"Doceniam bank za krótkie i dobre procedury bankowe, dobrą jakość, szybkość obsługi, znajomość rynku lokalnego, czas realizacji przelewów i wysokość prowizji”, ocenił Krzysztof Dutkiewicz, dyrektor Gospodarstwa Rolnego Płaczkowo Sp. z o.o. w Płaczkowie.

"Doceniam bank za troskę o klienta", krótko, a celnie podsumował Karol Wareńczak, właściciel PPH "Kinga" (producent majonezu i ketchupu) w Niechanowie.

"Profesjonalne podejście do interesanta, wyjątkowo szybkie i sprawne załatwianie formalności, miła obsługa", ocenił Zygmunt Mijała, właściciel Zakładu Ogólnobudowlanego w Światnikach Małych.

"Profesjonalizm – miła obsługa, odpowiednie osoby na odpowiednich stanowiskach", dodał Jacek Mierzejewski, współwłaściciel PH Rolmasz S.J. w Gnieźnie.

"Przychylność dla firm, fachowa i solidna obsługa, bardzo dobra obsługa kredytów, cenne informacje dotyczące kredytów", uzupełniła  Anna Ignasiak, właścicielka P.H.U. "IGNASIAK w Łubowie.

Pozytywne oceny klientów są dla nas potwierdzeniem właściwego rozumienia naszej misji i przyjętej strategii, a podstawowe hasło "Naszym sumieniem są nasi klienci" jest i pozostanie nadal wyznacznikiem podejmowanych przez nas działań biznesowych",  napisała wiceprezes zarządu Banku Spółdzielczego w Gnieźnie  Barbara Borowska.

 

Za co klienci cenią  Bank Spółdzielczy w Przemkowie? 

"Solidność, fachowość, operatywność, przyjazną obsługę, elastyczność", napisał Wiesław Tracz, prezes zarządu P.P.U "EKODROM" Sp. z o.o. w Głogowie.

"Kreatywność, bardzo miłą obsługę, szybkość podejmowania decyzji kredytowych, otwartość na inwestycje, prowadzone przez spółkę, dostępność do konta (internet, bankomaty bez prowizji)", uznał Wojciech Wierzbowski, prezes zarządu P.W. "WOLAR" Sp.  z o.o. we Wrocławiu.

"Komunikatywność, decyzyjność, bardzo dobrą elektroniczną bankowość, otwartość wobec klienta, miłą obsługę", ocenił Dariusz Jaduszyński, właściciel firmy Austroflamm Polska Dariusz Jaduszyński w Wilkowie. Doskwierają mu "prowizje przy wypłatach z innych bankomatów".

 

Za co klienci cenią  Bank Spółdzielczy w Łebie? 

„Podoba mi się szeroki zakres produktów, dostosowanych do specyfiki lokalnego rynku, profesjonalna obsługa, jakość świadczonych usług i  przyjazny stosunek do klientów”, napisał  Mirosław Jabłoński, właściciel PPHU "Amber" w Łebie.

Zenon Kotłowski, właściciel FH Men w Lęborku, chwali  miłą profesjonalną obsługę oraz pomoc w każdej sprawie.  Nie podoba mu się to, że w związku z wprowadzeniem kont internetowych „zmniejszyła się ilość kontaktów z tak miłą załogą BS w Lęborku”.

Właściciel Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowego APTUS w Lęborku, docenia BS w Łebie za  znakomity kontakt z personelem, szybką reakcja na potrzeby finansowe.  Doskwiera  mu „dosyć wysokie oprocentowanie kredytów”, ale i tak dał bankowi maksymalną ocenę – 6 punktów. 
 

Za co klienci cenią  Bałtycki Bank Spółdzielczy w Darłowie w 2011 r.? 

"Za profesjonalną, miłą, rzetelną obsługę, właściwe podejście do klienta", napisała Jadwiga Zając, prezes "Społem" Powszechnej Spółdzielni Spożywców "Kotwica" w Darłowie.

"Za profesjonalną obsługę, szeroki zakres usług, zaangażowanie w rozwój społeczności lokalnej", ocenił Mieczysław Brzoza, Burmistrz Gminy Boblice.

"Fachowość, rzetelność, terminowość, osobiste zaangażowanie doradców", podkreśliła Wioletta Firkowska, skarbnik Powiatu Sławieńskiego.

 

 

 

 

Firma CJ Blok Sp. z o.o. Rudzie Małej koło Rzeszowa przesłał list referencyjny, w którym czytamy:

"Od 2002 roku Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim jest oficjalnym partnerem firmy CJ Blok Sp. z o.o. w zakresie świadczenia usług finansowych. Mając na uwadze naszą wieloletnią współpracę pragniemy wyrazić swoje zadowolenie z profesjonalne obsługi bankowo-kredytowej.

Jesteśmy usatysfakcjonowani terminowością  realizacji zleceń płatniczych, elastycznością działania i pełną dyspozycyjnością pracowników banku.

Filarem współpracy w zakresie prowadzenia rachunku bankowego i realizacji zleceń płatniczych jest rekomendowany przez Bank Spółdzielczy system płatności elektronicznej Home Banking, który gwarantuje bieżącą kontrolę stanę rachunku, co w efekcie umożliwia szybkie i efektywne zarządzanie finansami przedsiębiorstwa.

Od 2003 r. firma CJ Blok korzysta również z obsługi kredytowej Banku Spółdzielczego  w Głogowie Małopolskim. Obszarem wsparcia finansowego jest działalność bieżąca (kredyt obrotowy) oraz inwestycyjna (kredyt na zakup linii technologicznej Rekers).

Realizowana przez bank polityka kredytowa przedsiębiorców opiera się nie tylko na analizie sprawozdań finansowych, ale także na naocznej ocenie sytuacji majątkowej firmy.

Doświadczenie pracowników banku gwarantuje szybkość działania w zakresie podejmowania decyzji kredytowych oraz indywidualną, nieszablonową ocenę sytuacji finansowej przedsiębiorcy.

Życząc dalszych sukcesów w prowadzonej działalności, firma CJ Blok wyraża uznaniu za pełny profesjonalizm i rzetelność Banku Spółdzielczego  w Głogowie Małopolskim.

Z pełną odpowiedzialnością polecamy go jako wiarygodnego i solidnego partnera w interesach.

 

Podpisali:

Waldemar Rękas, Dyrektor Fabryki, Członek Zarządu

Henryk Wojturski, Prokurent, Główny Księgowy

 

 

Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim został pierwszym Bankiem Przyjaznym Biznesowi w województwie podkarpackim.

 

Image

Na zdjęci od prawej: Marta Matczyńska,dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego i Stanisław Pado, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim.

Image

Zdjęcie grupowe przedstawicieli przyjaznych biznesowi banków i samorządów województwa podkarpackiego.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *