Kolej w Polsce ma przyszłość

"Od 9 lat Kolejom Mazowieckim udaje się utrzymać pozycję najnowocześniejszego regionalnego przewoźnika pod względem posiadanego taboru, a także drugiego przewoźnika w kraju pod względem liczby przewożonych podróżnych. W ubiegłym roku
z naszych usług  skorzystało 59 milionów podróżnych. Jest to o 4,5 miliona więcej niż rok wcześniej", mówi Artur Radwan, Prezes Zarządu „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o. w Warszawie.

 
Artur Radwan, Prezes Zarządu „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o. w Warszawie
Misją spółki „Koleje Mazowieckie – KM” jest prowadzenie pasażerskiego transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej oraz na pozostałym obszarze województwa mazowieckiego. Od 9 lat Kolejom Mazowieckim udaje się utrzymać pozycję najnowocześniejszego regionalnego przewoźnika pod względem posiadanego taboru, a także drugiego przewoźnika w kraju pod względem liczby przewożonych podróżnych. Spółka posiada ponad 23 – procentowy udział w rynku przewozów pasażerskich. W ubiegłym roku
z usług Kolei Mazowieckich skorzystało 59 milionów podróżnych. Jest to o 4,5 miliona więcej niż rok wcześniej. W ciągu doby do dyspozycji pasażerów jest prawie 800 pociągów, kursujących na 15 liniach kolejowych.
 
 
 
 
 
Jako przewoźnik nowoczesny i zorientowany na potrzeby klientów oferujemy wysoki standard usług i atrakcyjną ofertę przewozową. Nie bez znaczenia jest także wprowadzanie nowatorskich rozwiązań, np. uruchamianie pociągów w systemie push-pull. Spółka jest także liderem w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii informatycznych – m.in. zainstalowaliśmy elektroniczne liczniki energii
na taborze, dzięki czemu udaje nam się zoptymalizować koszty zużycia energii trakcyjnej, stanowiącej jedno z głównych źródeł kosztów spółki. W lipcu 2013 r. wdrożony został system elektronicznej rejestracji czasu pracy drużyn konduktorskich, który jest pierwszym tego rodzaju systemem w kraju wprowadzonym przez spółkę kolejową.
 
 
 
 
Obecnie jesteśmy w trakcie modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 na EN57AKM, co ma zdecydowany wpływ na podwyższenie standardu podróży. Ponadto spółka uruchamia nowy kanał sprzedaży biletów – zakup biletu przez telefon komórkowy. Z myślą o naszych podróżnych zainstalowane zostały biletomaty na stacjach i przystankach osobowych, a także uruchomiliśmy całodobowe call center. Jedną z ważniejszych inwestycji był zakup pociągów Elf, które obsługują połączenie lotniskowe pomiędzy Lotniskiem Chopina a Mazowieckim Portem Lotniczym Warszawa-Modlin. Wiele z naszych inwestycji udało się zrealizować dzięki sprawnemu wykorzystaniu środków unijnych, czy emisji euroobligacji. Jestem przekonany, że są to inwestycje trafne, które przekładają się na jakość oferowanych usług, zadowolenie naszych klientów, a w konsekwencji na sukces finansowy spółki.

Koleje Mazowieckie – KM sp. z o.o. w Warszawie została wyróżniona w VII edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2012 i  V edycji Konkursu Potęga Biznesu 2012 i I edycji Konkursu Wielki Inwestor 2012.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *