Dolnośląskie

Opineo.pl – właśnie taki serwis chciałem stworzyć

Opineo.pl to największy w Polsce serwis gromadzący opinie konsumentów na temat sklepów internetowych, produktów i firm. Powstał w 2006 roku, by ułatwić klientom podejmowanie trafnych decyzji zakupowych. „Pogodzenie niezależności i wolności z wiarygodnością i autentycznością wymaga wysiłku, doświadczenia, znajomości prawa i sztabu wyszkolonych ludzi, którzy ciężko pracują na sukces całej firmy. Dziś mogę powiedzieć, że to się udało", mówi Paweł Kucharzak, Prezes Zarządu Opineo Sp. z o.o. we Wrocławiu.

 
Paweł Kucharzak, Prezes Zarządu Opineo Sp. z o.o. we Wrocławiu:
Kiedy osiem lat temu Opineo wchodziło na rynek, nie było w polskim e-commerce żadnej podobnej platformy dialogu cyfrowych konsumentów ze sklepami internetowymi. Brakowało miejsca, gdzie klienci mogliby dzielić się doświadczeniem zakupowym z innymi i jednocześnie być wysłuchani przez sprzedawców i właścicieli sklepów. Można powiedzieć, że Opineo przetarło szlaki i wypełniło niszę w polskim Internecie. Przyszłość pokazała, że był to strzał w dziesiątkę, lecz jednocześnie trudna walka wymagająca działań na dwóch frontach. Z jednej strony serwis Opineo jest niezależnym i bezpiecznym miejscem wyrażania opinii dla konsumentów, a z drugiej — musi być wiarygodny dla sklepów internetowych, żeby chciały one tych klientów słuchać. Pogodzenie niezależności i wolności z wiarygodnością i autentycznością wymaga wysiłku, doświadczenia, znajomości prawa i sztabu wyszkolonych ludzi, którzy ciężko pracują na sukces całej firmy. Dziś mogę powiedzieć, że to się udało. Każdego miesiąca serwis Opineo odwiedza milion unikalnych użytkowników (wg Google Analytics). Miesięcznie konsumenci zamieszczają w nim ponad 140 tysięcy komentarzy potransakcyjnych. Od początku swojego istnienia zgromadził już ponad 5,1 miliona opinii, a z każdym dniem klienci publikują tysiące nowych recenzji.

 
Paweł Kucharzak, Prezes Zarządu Opineo Sp. z o.o. we Wrocławiu

Rośnie też liczba sklepów i firm, które zdają sobie sprawę z konieczności gromadzenia opinii. Dla nich opinie potransakcyjne to po prostu niczym niezastąpione badania satysfakcji klienta. W jednym z wywiadów Fred Reichheld powiedział, że wystarczy wyciągać wnioski z doświadczeń, doskonalić się, a dobre oceny ze strony klientów szybko przełożą się na pozytywne rekomendacje. Nawet tacy giganci jak Mediamarkt, Empik, Siódemka, Cinkciarz.pl wybrali Opineo jako miejsce, gdzie należy aktywnie słuchać klientów. Komentują, czytają, są otwarci w kontaktach z konsumentami. Właśnie taki serwis chciałem stworzyć.
Potencjał Opineo dostrzegł też obecny większościowy udziałowiec serwisu — Grupa Onet.pl — który w maju 2014 roku nabył 80 proc. udziałów Opineo. Pozyskanie tak silnego inwestora jeszcze bardziej wzmocniło naszą pozycję lidera w segmencie serwisów opinii oraz pozwala nam dalej się rozwijać. Patrzę na zachodzące zmiany jako na olbrzymią szansę, możliwość powiększenia skali i zasięgu naszego działania. Tytuł Geparda Biznesu 2013 jest najlepszym potwierdzeniem dynamiki wartości rynkowej Opineo.


Opineo Sp. z o.o. we Wrocławiu  została wyróżniona w VIII edycji ogólnopolskiego Konkursu Gepardy Biznes 2013, VI edycji ogólnopolskiego Konkursu Efektywna Firma 2013 oraz  I edycji Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego Mocna Firma Godna Zaufania 2013.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *