Branża spożywcza

Uzdrowisko Krynica-Żegiestów chce konkurować z ośrodkami francuskimi, włoskimi czy szwajcarskimi

W trakcie niełatwego procesu restrukturyzacji udało się zwiększyć sprzedaż uzdrowiskowych wód, w tym aż o 50 procent samej Kryniczanki. Było to możliwe dzięki zdobyciu nowych odbiorców, co wśród rosnącej, ogromnej konkurencji na rynku wód mineralnych w Polsce, jest niemałym sukcesem. Mówi Jarosław Wilk, prezes Uzdrowiska Krynica-Żegiestów SA.

 

Jarosław Wilk, prezes Uzdrowiska Krynica-Żegiestów SA:

 Uzdrowisko Krynica-Żegiestów S.A jest jednym z najstarszych i najpiękniej położonych uzdrowisk w Polsce. Obok tradycyjnie świadczonych tu od 1793 r. ponad dwustu usług uzdrowiskowych, jest  producentem wód leczniczych – Zuber – szczawy hipersomatycznej, będącej ewenementem na skalę światową, Jana, Słotwinki oraz znanej w całym kraju Kryniczanki.
W ostatnim czasie w spółce wprowadzono kilka innowacyjnych zmian, przełożyło się to na jej korzystny wynik finansowy, jakiego nie było w niej od lat. W trakcie niełatwego procesu restrukturyzacji udało się zwiększyć sprzedaż uzdrowiskowych wód, w tym aż o 50 procent samej Kryniczanki. Było to możliwe dzięki zdobyciu nowych odbiorców, co wśród rosnącej, ogromnej konkurencji na rynku wód mineralnych w Polsce, jest niemałym sukcesem.


Jarosław Wilk, prezes Uzdrowiska Krynica-Żegiestów SA

Warto zaznaczyć, że Kryniczanka nieprzerwanie od ponad 200 lat wydobywana jest z legendarnego już dzisiaj źródła Krynica-Zdrój, co daje nam gwarancje najwyższej jej jakości.

 

 

Firma rozwinęła również ofertę leczniczą, wciąż inwestowane są środki w infrastrukturę, otworzono dwie kawiarnie i basen. Przede wszystkim, dzięki środkom z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego oraz Ministerstwu Skarbu Państwa oraz środków własnych, zmodernizowano budynek Pijalni Głównej. Koszt inwestycji to 30 mln zł. Dzięki temu na eventowej mapie Polski przybyło wyjątkowe, niepowtarzalne miejsce. Organizowane tutaj koncerty, kabarety i spektakle teatralne są nie lada atrakcją dla publiczności z całej Polski. W ubiegłym roku na wszystkie wydarzenia w Pijalni sprzedano.50 tys. biletów. Wielofunkcyjna sala przystosowana do realizacji profesjonalnych imprez może pomieścić 2 tys. osób. Dzięki takim możliwościom jest to również miejsce, które może gościć uczestników konferencji i kongresów. Co ważne, obiekt nie stracił swojego uzdrowiskowego charakteru i wciąż funkcjonuje jako pijalnia wód mineralnych. Uzdrowisko Krynica-Żegiestów angażuje się też co roku w organizację Forum Ekonomicznego – na to wydarzenie co roku przyjeżdża ponad dwa tysiące gości – liderów życia politycznego, gospodarczego i społecznego.
Ambicją Uzdrowiska Krynica-Żegiestów SA jest utrzymanie trendu wzrostowego. Będzie to możliwe dzięki kolejnym inwestycjom zarówno w spółkę jak i w ludzi, którzy ją tworzą. Konieczne jest budowanie świadomości marki wśród odbiorów, a także doskonalenie podziału i profesjonalizacji w świadczeniu usług w poszczególnych pionach spółki. Celem jest stworzenie oferty, która będzie mogła konkurować nie tylko z polskimi kurortami, ale również z ośrodkami francuskimi, włoskimi czy szwajcarskimi.

 

Uzdrowiska Krynica-Żegiestów SA została wyróżniona w X edycji ogólnopolskiego Konkursu Gepardy Biznes 2015.

Konkurs Gepardy Biznesu prowadzony jest od 2006 r. przez Instytut Europejskiego Biznesu na podstawie wyników finansowych firm i banków.  Obecnie trwają dziesiąta i jedenasta edycje konkursu Gepardy Biznesu. Dziesiąta oparta jest na danych pozyskiwanych z Krajowego Rejestru Sądowego, a jedenasta na podstawia bardziej aktualnych danych za lata 2014-2015, nadsyłanych przez firmy.
 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *