Duże Gepardy Biznesu 2007 z branży medialnej
Spośród 8 sklasyfikowanych dużych firm branży medialnej 7 może zostać członkami Klubu Gepardów Biznesu, bo ich wartość rynkowa wzrosła 1,3 razy i więcej. Trzy pierwsze miejsca zajęły: FILMOTECHNIKA Sp. z o.o., BROKER FM SA i Toya Sp. z o.o. Niestety, wartość TVP wzrosła tylko 20 proc. do 6 mld zł.
Przedstawiamy ranking 8 dużych firm branży medialnej, których wartość rynkową na koniec marca lat 2004, 2005 i 2006 (przez porównanie do spółek giełdowych za pomocą wskaźników: cena/zysku, cena/wartość księgowa, cena/przepływy gotówkowe) oraz dwuletnią dynamikę wzrostu wartości rynkowej na zlecenie Klubu Gepardów Biznesu policzyła Wywiadownia Gospodarcza InfoCredit.
W rankingu są podmioty, które zyskały na wartości i takie, których wartość spadła.
Tylko firmy, których wartość wzrosła 1,3 razy i więcej mogą być członkami Klubu Gepardów Biznesu. Z poniższego rankingu przywilej taki ma 7 firm.
Gepardy Biznesu 2007
Ranking najdynamiczniejszych dużych firm branży medialnej według wzrostu wartości rynkowej w okresie od 31 marca 2004 r. do 31 marca 2006 r. na podstawie danych Wywiadowni Gospodarczej InfoCredit
Lp. Nazwa firmy Siedziba Wartość rynkowa 31.03.2004 r. w tys. zł Wartość rynkowa 31.03.2006 r. w tys. zł Dynamika wzrostu wartości rynkowej od 31.03.2004 r. do 31.03.2006 r.
1 PRU FILMOTECHNIKA Sp. z o.o. Zabierzów 20644,7 399401,5 19,3
2 BROKER FM S.A. Warszawa 70357,0 350634,2 5,0
3 Toya Sp. z o.o. 46798,1 209035,0 4,5
4 Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe S.A. Warszawa 317000,9 1244239,1 3,9
5 Telewizja Polsat S.A. Warszawa 2109052,7 5959223,5 2,8
6 POLSKIE RADIO S.A. Warszawa 319586,8 754409,7 2,4
7 Radio Muzyka Fakty Sp. z o.o. Kraków 222049,3 431929,7 1,9
8 Telewizja Polska S.A. Warszawa 5211390,6 6099838,1 1,2
* Do badania przyjęto wszystkie firmy z bazy Wywiadowni Gospodarczej InfoCredit spełniające następujące warunki:
1) Przychody z podstawowej działalności powyżej 1 tys. PLN w 2003 r.
2) Kapitał własny powyżej 0 PLN
3) Obroty powyżej 1 mln PLN w latach 2003-2005.
Ze względu na przyjętą metodologię badania, w celu uniknięcia błędów do ostatecznych wyników przyjęto:
1) Firmy o zysku netto powyżej 0 PLN w latach 2003-2005
2) Firmy o kapitałach własnych powyżej 0 PLN w latach 2003-2005
Według przychodów netto w 2003 r. podzielono firmy na 2 grupy:
1) małe i średnie firmy – o przychodach od 1 mln do 40 mln PLN
2) duże firmy – o przychodach powyżej 40 mln PLN.