Małe Gepardy Biznesu 2007 z branży reklamowej
Spośród 29 sklasyfikowanych małych i średnich firm branży reklamowej 23 może zostać członkami Klubu Gepardów Biznesu, bo ich wartość rynkowa wzrosła 1,3 razy i więcej. Trzy pierwsze miejsca zajęły: ASPE Sp. z o.o., Altavia Polska Sp. z o.o. i Great Open House Sp. z o.o.
Przedstawiamy ranking 29 małych i średnich firm branży reklamowej, których wartość rynkową na koniec marca lat 2004, 2005 i 2006 (przez porównanie do spółek giełdowych za pomocą wskaźników: cena/zysku, cena/wartość księgowa, cena/przepływy gotówkowe) oraz dwuletnią dynamikę wzrostu wartości rynkowej na zlecenie Klubu Gepardów Biznesu policzyła Wywiadownia Gospodarcza InfoCredit.
W rankingu są podmioty, które zyskały na wartości i takie, których wartość spadła.
Tylko firmy, których wartość wzrosła 1,3 razy i więcej mogą być członkami Klubu Gepardów Biznesu. Z poniższego rankingu przywilej taki mają 23 firmy.
Gepardy Biznesu 2007
Ranking najdynamiczniejszych małych i średnich firm branży reklamowej według wzrostu wartości rynkowej w okresie od 31 marca 2004 r. do 31 marca 2006 r. na podstawie danych Wywiadowni Gospodarczej InfoCredit *
Lp. Nazwa firmy Siedziba Wartość rynkowa 31.03.2004 r. w tys. zł Wartość rynkowa 31.03.2006 r. w tys. zł Dynamika wzrostu wartości rynkowej od 31.03.2004 r. do 31.03.2006 r.
1 ASPE Sp. z o.o. Poznań 358,5 22712,7 63,3
2 Altavia Polska Sp. z o.o. Warszawa 2212,6 55084,9 24,9
3 Great Open House Sp. z o.o. Łódź 1763,5 25207,6 14,3
4 JUST Sp. z o.o. Poznań 6965,8 96475,4 13,8
5 Mediapol Sp. z o.o. Wrocław 1326,1 14948,0 11,3
6 ARPI Sp. z o.o. Warszawa 3045,6 32776,5 10,8
7 PEPPERMINT Sp. z o.o. Poznań 1557,3 14540,2 9,3
8 MR BLOOM Sp. z o.o. Sopot 650,9 4390,7 6,7
9 GRUPA PK Sp. z o.o. Warszawa 531,7 3506,0 6,6
10 DOMENA Sp. z o.o. Kraków 215,6 1219,3 5,7
11 BUM Sp. z o.o. Warszawa 408,2 2197,8 5,4
12 Energo – Market Zet Sp. z o.o. Tarnów 1960,4 10245,7 5,2
13 MEN AT WORK Sp. z o.o. Poznań 5278,1 25485,3 4,8
14 AGE Sp. z o.o. Warszawa 973,6 3920,1 4,0
15 FLYER Sp. z o.o. Zielonki 502,5 1949,9 3,9
16 Agencja Reklamowa GPD Sp. z o.o. Poznań 17338,5 58035,5 3,3
17 WAREXPO Sp. z o.o. Stołeczne Przedsiębiorstwo Usług Plastycznych i Wystaw Artystycznych Warszawa 3185,1 9384,1 2,9
18 ZBW Elektronika Sp.z o.o. Warszawa 7848,6 20625,2 2,6
19 LINART S.J. Łódź 1691,9 4158,9 2,5
20 TEQUILA POLSKA Sp. z o.o. Poznań 27312,1 55849,2 2,0
21 COMMUNICATION UNLIMITED Sp. z o.o. Warszawa 5688,1 10446,9 1,8
22 Agencja Akwizycji Commercial Travellers Słupsk 56082,0 80010,1 1,4
23 TCG Sp. z o.o. Warszawa 6316,1 8301,5 1,3
24 Legro S.J. Inowrocław 9188,9 9246,5 1,0
25 ADCON Sp. z o.o. Warszawa 2777,8 2228,7 0,8
26 WIMAT S.J. Łódź 3513,9 1463,3 0,4
27 DIMAR POLSKA Sp. z o.o. Warszawa 15507,6 5544,5 0,4
28 RZUT OKA Sp. z o.o. Sulejówek 11725,4 4001,8 0,3
29 Axia Sp. z o.o. Łódź 10061,6 2437,1 0,2
* Do badania przyjęto wszystkie firmy z bazy Wywiadowni Gospodarczej InfoCredit spełniające następujące warunki:
1) Przychody z podstawowej działalności powyżej 1 tys. PLN w 2003 r.
2) Kapitał własny powyżej 0 PLN
3) Obroty powyżej 1 mln PLN w latach 2003-2005.
Ze względu na przyjętą metodologię badania, w celu uniknięcia błędów do ostatecznych wyników przyjęto:
1) Firmy o zysku netto powyżej 0 PLN w latach 2003-2005
2) Firmy o kapitałach własnych powyżej 0 PLN w latach 2003-2005
Według przychodów netto w 2003 r. podzielono firmy na 2 grupy:
1) małe i średnie firmy – o przychodach od 1 mln do 40 mln PLN
2) duże firmy – o przychodach powyżej 40 mln PLN.