Banki stawiają na oddziały dla przedsiębiorców
"Bankowcy rozbudowują sieci przeznaczone do obsługi biznesu i walczą o nowych pracowników. Poszerzona oferta jest dla dużych korporacji oraz małych i średnich firm", pisze "Rzeczpospolita".
Banki stawiają na oddziały dla przedsiębiorców
Bankowcy rozbudowują sieci przeznaczone do obsługi biznesu. Poszerzona oferta jest skierowana zarówno do dużych korporacji, jak i małych i średnich firm – pisze "Rzeczpospolita".
"BRE Bank już otworzył 14 biur korporacyjnych. Docelowo, do końca tego roku, mają być 23. Plany banku na 2008 rok zakładają zwiększenie liczby klientów korporacyjnych do 13,4 tys., w tym 8,6 tys. z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. Na koniec 2007 roku było to 12,6 tys. firm, w tym 7,8 tys. z sektora MSP.", informuje dziennik.
"Bank BPH, który odbudowuje swój pion korporacyjny, otworzył już osiem centrów korporacyjnych i zamierza uruchomić jeszcze dwa kolejne. Obsługuje już 500 klientów korporacyjnych, a na koniec roku ma ich mieć 1200. Powstanie także kilkanaście centrów kredytowo-doradczych dla MSP.", czytamy.
"Z kolei Citi Handlowy w ramach uzupełnienia strategii dla MSP udostępni korporacjom skonsolidowaną sieć liczącą 86 oddziałów dotychczas obsługujących klientów detalicznych oraz 38 oddziałów dedykowanych dotąd przedsiębiorcom, czyli łącznie 124 placówki. Sektor MSP jest strategicznym klientem banku, a zgodnie ze zmianami celów biznesowych wprowadzonymi w kwietniu wzrasta znaczenie segmentu małych i średnich przedsiębiorstw.", pisze gazeta.
"Do zmiany sieci przygotowuje się także ING Bank Śląski. – Kładziemy duży nacisk na lokalną dostępność naszych placówek oraz doradców pracujących bezpośrednio z klientami – mówi Michał Bolesławski, dyrektor ING Banku odpowiedzialny za segment klientów korporacyjnych. – Placówki korporacyjne zlokalizowane są w 11 regionach i obejmują zasięgiem całą Polskę. Doradcy korporacyjni pracują w 77 oddziałach. Obecnie planujemy modernizację naszych placówek.", czytamy dalej.
Z prognoz wynika, że w tym roku powstanie nawet 1,4 tys. nowych placówek bankowych. Banki intensywnie poszerzają nie tylko sieć oddziałów obsługujących klientów korporacyjnych, ale także uruchamiają nowe placówki dla klientów detalicznych. W nowych oddziałach znajdzie zatrudnienie kilka tysięcy osób. Już teraz instytucje finansowe ostro walczą o nowych pracowników i podkupują tych najlepszych konkurencji.
Więcej na ten temat w "Rzeczpospolitej".
Na podstawie: Monika Krześniak, Rzeczpospolita / www.rp.pl