Tesco obniży zyski polskich firm
Znana sieć hipermarketów z powodu globalnego kryzysu zmienia twarz i politykę cenową. Nasze firmy są zdesperowane – podał "Puls Biznesu".
Tesco swoimi zuchwałymi propozycjami rozzłościła szefów firm spożywczych.
"W związku z pogłębiającym się kryzysem finansowym, spadającymi cenami surowców (mleko, zboża, ropa naftowa, warzywa oraz owoce), zwiększoną agresywnością cenową dyskontów (Lidl, Biedronka), chcąc oferować naszym klientom konkurencyjną ofertę, jesteśmy zmuszeni do obniżania cen zakupu oraz poprawy warunków handlowych na 2009 r." – czytamy w piśmie, jakie otrzymała od Tesco duża firma drobiarska.
Prezes tej firmy, ujawnia, że Tesco przesłało propozycje nowych cen zakupu produktów, które są od 5 do 20 proc. niższe niż obecnie.
Zdaniem prezesa przy obecnym poziomie rentowności w branży obniżki nie wchodzą w rachubę. To samo dotyczy przedstawicieli branży rybnej i produkującej przetwory z owoców i warzyw.
– Jesteśmy zaskoczeni sugestiami Tesco (obniżka cen, dodatkowe opłaty za obsługę), jak też argumentacją sieci. Jej przedstawiciele tłumaczą je m.in. gorszymi od zakładanych wynikami finansowymi. W razie niespełnienia ich próśb grożą nam reperkusje w postaci wycofania części naszych produktów z obrotu. Wcześniej czegoś takiego nie było – oburza się cytowany przez "Puls Biznesu" przedstawiciel dużej firmy mięsnej.
Tesco zapewnia, że jego propozycje zostały oparte na analizie kosztów produkcji oraz cen konkurencji.
"Naszym głównym celem jest przynoszenie firmie profitu i będziemy robić wszystko, by się z tego wywiązać. Będziemy poszukiwać i pracować tylko z dostawcami, którzy są nam w stanie to zagwarantować" – grozi Tesco w piśmie wysyłanym do firm.
Źródło: Puls Biznesu
Więcej na ten temat:
Grozi nam katastrofa finansowa
Nie zdajemy sobie sprawy z powagi sytuacji
Kiedy zbankrutuje nasze państwo?
W USA nie ma małych prywatnych sklepów
Jeronimo Martins przejmie 210 sklepów Plusa
Jeronimo Martins – najgroźniejszy przeciwnik
Zakaz handlu w niedziele i święta w całej UE
Waltonowie – najbogatsza rodzina świata
Stany Zjednoczone Socjalistycznej Ameryki
Wal-Mart najcenniejszą marką świata
Amerykański rząd przejmie kontrolę nad AIG
Protekcjonizm w UE to normalność
Supermarkety licencjonowane jak telewizje
Supermarkety zamieniają wolnych ludzi w niewolników
Założenia ustawy o zrównoważonym rozwoju handlu
"Rzeczpospolia" broni interesów wielkich sieci supermarketów
Nikt nie bronił interesów małych i średnich firm
Wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie hipermarketów
Prezydent Portugalii otworzy tysięczną Biedronkę
Przykład PR wielkich sieci handlowych