Największy w Polsce północnej
„Coraz większy obszar działania i gęstsza sieć naszych placówek skraca drogę klientów do banku. Zdajemy sobie sprawę, że znaczna ich część nigdy nie znajdzie dla siebie miejsca w wirtualnej rzeczywistości. Stawiamy nie tylko na nowoczesność, ale i na fachowość, życzliwość i kompetencje naszych pracowników”, mówi Józef Mitura, prezes BS w Brodnicy.
Bank Spółdzielczy w Brodnicy był pierwszym w kraju, który na początku lat 90. XX wieku zdecydował się na włączenie w swoje struktury innych banków spółdzielczych, borykających się wtedy z różnymi problemami, głównie finansowymi. Czas pokazał, że było to bardzo dobre posunięcie, które znalazło licznych naśladowców. Był też jednym z pierwszych banków spółdzielczych w kraju, który postawił na nowoczesność obsługi i pełną komputeryzację. Jest też pionierami wśród banków spółdzielczych w Polsce, które szukają klientów wśród mieszkańców dużych i mniejszych miast. W 2003 r. otwarty został oddział brodnickiego BS w 30-tysiecznym Świeciu, rok później podobny oddział zaczął funkcjonować w Toruniu, w 2005 r. otwarte zostały dwa oddziały i oddział operacyjny w Bydgoszczy. W następnych latach powstały oddziały w Gdańsku, Gdyni, Elblągu, Chełmnie, Iławie, Działdowie i Łasinie.
„Coraz większy obszar działania i gęstsza sieć naszych placówek skraca drogę klientów do banku. Zdajemy sobie sprawę, że znaczna ich część nigdy nie znajdzie dla siebie miejsca w wirtualnej rzeczywistości. Zawsze znajdą się tacy, którzy swoje rachunki i dyspozycje zechcą – jak do tej pory – realizować za pośrednictwem konkretnego pracownika banku, a nie systemu komputerowego. Będą szukać odpowiedzi na nurtujące ich pytania, dotyczące lokat i kredytów nie w internecie czy na ulotkach, ale w bezpośredniej rozmowie z pracownikiem banku. Dlatego stawiamy nie tylko na nowoczesność, ale i na fachowość, życzliwość i kompetencje naszych pracowników, bo od ich podejścia do klienta zależy popularność naszych ofert”, mówi Józef Mitura, prezes BS w Brodnicy.
W końcu 2009 r. bank miał sumę bilansową wartości 832,7 mln zł, był największy w Polsce północnej i trzeci w kraju. Osiągnął 7 mln zł zysku netto, co plasowało go na 5 pozycji w skali ogólnopolskiej.
Od kilku lat brodnicki BS oferuje klientom pełen zakres usług bankowych; od tradycyjnych depozytowo-kredytowych z obsługą przy okienku kasowym po nowoczesne produkty bankowości elektronicznej. Wydaje karty płatnicze, dysponuje siecią bankomatów, oferuje klientom możliwość obsługi własnych kont poprzez internet. Ma w swojej ofercie wysoko oprocentowane lokaty terminowe, atrakcyjne kredyty, kusi niskimi opłatami za obsługę rachunków, itp.
„Staramy się nie zapominać, że bank to ludzie, którzy siebie nawzajem potrzebują. Z jednej strony – kompetentni i życzliwi klientom pracownicy banku, z drugiej – szukający rady i pomocy w realizacji swoich życiowych celów klienci. Ich wzajemne przyjazne relacje to jeden z filarów sukcesu naszego banku” – przekonuje prezes Mitura.
W połowie marca 2010 r. Bank Spółdzielczy w Brodnicy miał 49 placówek: 8 oddziałów, 38 oddziały operacyjne oraz 3 punkty kasowe na terenie trzech województw: kujawsko-pomorskiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Wszystkie placówki funkcjonują we wspólnej sieci komputerowej, mają też ujednoliconą wizualizację.