„PB”: Duńskie dyskonty idą na wschód
Portugalia, Niemcy, Dania – to podium na polskim rynku dyskontów. Liderem jest Biedronka, dobijająca do progu 2 tys. sklepów. Drugi – z ponad 420 placówkami – jest Lidl, należący do niemieckiej grupy Schwarz. Po cichu rośnie jednak numer trzy – sieć Netto, której właścicielem jest grupa Dansk Supermarked.
– Mamy dziś w Polsce 257 sklepów, do końca roku powinniśmy otworzyć jeszcze 23. Nasza strategia zakłada, że w przyszłym roku do sieci dołączy 50 kolejnych sklepów – mówi Sławomir Nitek, dyrektor operacyjny Netto Polska.
Sieć dyskontów Netto na naszym rynku debiutowała w 1995 r. sklepem w Szczecinie. 11 lat zajęło jej dobicie do progu 100 sklepów. Kolejną setkę otworzyła w cztery lata. Najsilniejszą pozycję i najwięcej sklepów ma w Zachodniopomorskiem.
Duńczycy na razie nieśmiało zaglądają na prawy brzeg Wisły – w ogóle nie mają sklepów w trzech województwach ściany wschodniej. Nieobecni są też w Warszawie. W marszu na wschód ma im jednak pomóc nowe centrum dystrybucyjne, którego powstaje w pomorskim Kopytkowie, tuż obok autostrady A1.
źródło: Gazeta.pl