Transport, magazyny, łączność

Komfortowa i sprawna komunikacja miejska

"Zawsze mieliśmy ambicje, by należeć do grona liderów, dlatego wprowadzaliśmy najnowocześniejsze rozwiązania stosowane w miejskiej komunikacji. Towarzyszyła nam myśl o bezpieczeństwie podróży i niezawodności, ale także o ekologii, udogodnieniach dla niepełnosprawnych i matek podróżujących z dziećmi", wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu.

 

Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu

Jesteśmy wdzięczni za przyznanie  tytułu Potęga Biznesu 2011 i wyróżnienie w konkursie magazynu „Europejska firma”.  To wielki zaszczyt, który jest potwierdzeniem naszego miejsca w ścisłej czołówce na ogólnopolskich listach rankingowych najlepszych przewoźników.

W trudzie codziennego dnia  pracujemy nad tym, by  miejska komunikacja, która nierozerwalnie splata się z życiem miasta, wyznacza jego rytm i określa  jakość tego życia – była komfortowa i sprawna.

 

 

Zawsze mieliśmy ambicje, by należeć do grona liderów, dlatego wprowadzaliśmy najnowocześniejsze rozwiązania stosowane w miejskiej komunikacji. Towarzyszyła nam myśl o bezpieczeństwie podróży i niezawodności, ale także o ekologii, udogodnieniach dla niepełnosprawnych i matek podróżujących z dziećmi. Z myślą o nich, ale i o wszystkich innych pasażerach codziennie korzystających  z naszych tramwajów i autobusów, odnowiliśmy naszą flotę.  W Poznaniu pojawiło się 45 supernowoczesnych, w pełni niskopodłogowych, jednoprzestrzennych tramwajów Tramino z systemem wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu oraz 126 niskopodłogowych, komfortowych autobusów z klimatyzacją w całej przestrzeni pasażerskiej.  Autobusy wysokopodłogowe to w MPK Poznań zabytki, które kursują już tylko na liniach turystycznych przypominając o dziejach miasta i jego  mieszkańców.
 
Co trzeci autobus i co piąty tramwaj  został  zakupiony z udziałem  funduszy unijnych.  MPK Poznań jest liderem w pozyskiwaniu dotacji. W ramach czterech realizowanych projektów nasza spółka  w latach 2010 – 2014  uzyska w sumie dofinansowanie na poziomie przekraczającym 320 mln zł. Kwota ta, to przybliżona wartość funkcjonowania spółki w ciągu całego roku.

Ale nowoczesny tabor to nie wszystko. Już w przyszłym roku otworzy swoje podwoje, największa i najnowocześniejsza  w Polsce zajezdnia tramwajowa, która będzie spełniać wymogi dotyczące obsługi wszystkich typów pojazdów.

Komfort przejazdów to jedno, ale dla pasażerów liczą się również standardy obsługi.  O ich poziomie decydują nasi frontmani: kierowcy i motorniczowie. Ale jakość obsługi  zależy od wszystkich służb, również tych ludzi, którzy  ukryci w głębi warsztatów czuwają nad stanem technicznym naszych pojazdów.  To od nich wszystkich zależy  zadowolenie naszych pasażerów. Bez nich MPK Poznań by się nie stało  Potęgą Biznesu.
 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *