Komfortowa i sprawna komunikacja miejska

"Zawsze mieliśmy ambicje, by należeć do grona liderów, dlatego wprowadzaliśmy najnowocześniejsze rozwiązania stosowane w miejskiej komunikacji. Towarzyszyła nam myśl o bezpieczeństwie podróży i niezawodności, ale także o ekologii, udogodnieniach dla niepełnosprawnych i matek podróżujących z dziećmi", wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu.

 

Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu

Jesteśmy wdzięczni za przyznanie  tytułu Potęga Biznesu 2011 i wyróżnienie w konkursie magazynu „Europejska firma”.  To wielki zaszczyt, który jest potwierdzeniem naszego miejsca w ścisłej czołówce na ogólnopolskich listach rankingowych najlepszych przewoźników.

W trudzie codziennego dnia  pracujemy nad tym, by  miejska komunikacja, która nierozerwalnie splata się z życiem miasta, wyznacza jego rytm i określa  jakość tego życia – była komfortowa i sprawna.

 

 

Zawsze mieliśmy ambicje, by należeć do grona liderów, dlatego wprowadzaliśmy najnowocześniejsze rozwiązania stosowane w miejskiej komunikacji. Towarzyszyła nam myśl o bezpieczeństwie podróży i niezawodności, ale także o ekologii, udogodnieniach dla niepełnosprawnych i matek podróżujących z dziećmi. Z myślą o nich, ale i o wszystkich innych pasażerach codziennie korzystających  z naszych tramwajów i autobusów, odnowiliśmy naszą flotę.  W Poznaniu pojawiło się 45 supernowoczesnych, w pełni niskopodłogowych, jednoprzestrzennych tramwajów Tramino z systemem wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu oraz 126 niskopodłogowych, komfortowych autobusów z klimatyzacją w całej przestrzeni pasażerskiej.  Autobusy wysokopodłogowe to w MPK Poznań zabytki, które kursują już tylko na liniach turystycznych przypominając o dziejach miasta i jego  mieszkańców.
 
Co trzeci autobus i co piąty tramwaj  został  zakupiony z udziałem  funduszy unijnych.  MPK Poznań jest liderem w pozyskiwaniu dotacji. W ramach czterech realizowanych projektów nasza spółka  w latach 2010 – 2014  uzyska w sumie dofinansowanie na poziomie przekraczającym 320 mln zł. Kwota ta, to przybliżona wartość funkcjonowania spółki w ciągu całego roku.

Ale nowoczesny tabor to nie wszystko. Już w przyszłym roku otworzy swoje podwoje, największa i najnowocześniejsza  w Polsce zajezdnia tramwajowa, która będzie spełniać wymogi dotyczące obsługi wszystkich typów pojazdów.

Komfort przejazdów to jedno, ale dla pasażerów liczą się również standardy obsługi.  O ich poziomie decydują nasi frontmani: kierowcy i motorniczowie. Ale jakość obsługi  zależy od wszystkich służb, również tych ludzi, którzy  ukryci w głębi warsztatów czuwają nad stanem technicznym naszych pojazdów.  To od nich wszystkich zależy  zadowolenie naszych pasażerów. Bez nich MPK Poznań by się nie stało  Potęgą Biznesu.
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *