Marketing sportowy
Na meczu piłki nożnej Polska-Irlandia większość reklam na stadionie stanowiły reklamy Banku BPS SA i Zrzeszenia BPS. W siatkówce nie trudno nie zauważyć Banku Spółdzielczego z Muszyny oraz Banku PBS. Koszykówka to domena BPS SA, PBS Kwidzyn oraz BS Żory. Oby tak dalej i oby o klubach tych drużyn było jak najgłośniej.
Do przerwy zero jeden…
a po przewie dużo ciekawiej. Dzisiejszy wpis jest nieco mniej merytoryczny. Właśnie skończył się mecz Polski z Irlandią i kilka milionów osób ekscytowało się przed telewizorem tym czym ja.
Pięćdziesiąt tysięcy osób na stadionie, w tym połowa Polacy, z pewnością kilka milionów przed telewizorami i wszyscy oglądają ten sam spektakl.
Dzisiejszy mecz pod pewnym względem był szczególny ze względu na tematykę tego bloga. Większość reklam na stadionie stanowiły reklamy Banku BPS S.A. i Zrzeszenia BPS. Banki spółdzielcze skorzystały dzięki dobremu PR i marketingowi banku zrzeszającego.
Przy pierwszej bramce Lewandowskiego za bramką widnieje reklama BPS. Inne zbliżenie kiedy piłka mija bramkę i uderza w reklamę, następne przy zbliżeniu polskich kibiców i można by tak jeszcze mnożyć wiele takich przypadków.
Wygrana budzi dobre emocje, które dzięki pasjonującej końcówce sprawią, iż mecz i pewne obrazy z niego będą lepiej zapamiętane.
A pozytywne odczucia będą budzić obrazki z logo Zrzeszenia BPS.
Jedyna szkoda, iż inne zrzeszenia nie chcą współpracować w tym zakresie z BPS. Wspólne działania wzmocniłyby zapewne działania promocyjne banków spółdzielczych jako sektora, zwłaszcza że w telewizji i radio właśnie emitowane są spoty reklamowe promujące polskie banki spółdzielcze.
Ale takie okoliczności powinny wymóc na bankach spółdzielczych z innych zrzeszeń większy nacisk na ich banki i wymusić zwiększenie współpracy z największym i najbardziej rozpoznawalnym podmiotem sektora spółdzielczego w Polsce.
Jak wiadomo większa oglądalność wpływa bezpośrednio na rozpoznawalność. Zrzeszenie BPS ma z tym coraz mniej problemów. Działania z zakresu marketingu i PR Banku BPS to promowanie spółdzielczości bankowej oraz banków zrzeszonych.
Dodatkowo Zrzeszenie jako grupa banków coraz częściej występuje w ogólnokrajowej telewizji i zwiększa rozpoznawalność swojego wspólnego logo.
Czy lepsze dla banków spółdzielczych jako sektora jest zwiększanie rozpoznawalności logo Zrzeszenia BPS czy też hasła "polskie banki spółdzielcze" to jest to kwestia nie do rozstrzygnięcia.
Jednakże faktem jest, że na sprawnych działaniach kilku podmiotów może korzystać cały sektor.
W siatkówce nie trudno nie zauważyć Banku Spółdzielczego z Muszyny oraz Banku PBS. Koszykówka to domena BPS S.A., PBS Kwidzyn oraz BS Żory. Oby tak dalej i oby o klubach tych drużyn było jak najgłośniej.
Michał Wilk