Przemyślana strategia podstawą sukecsu
"Świetne wyniki finansowe nasza firma notuje od lat, uzyskując przyrosty obrotów rzędu 20 procent. Nawet w tym trudnym roku rozwijamy się w tempie, jakiego zazdroszczą nam inne firmy w branży", podkreśla Piotr Tochowicz, prezes Moto-Profil Sp. z o.o. w Chorzowie.
Piotr Tochowicz, prezes Moto-Profil Sp. z o.o. w Chorzowie
Świetne wyniki finansowe nasza firma notuje od około 10 lat, uzyskując przyrosty obrotów rzędu 20 procent. Nawet w tym trudnym roku rozwijamy się w tempie, jakiego zazdroszczą nam inne firmy w branży.
Czynnikami tego sukcesu są na pewno przemyślana strategia i konsekwentna jej realizacja. Podstawowe zasady naszej strategii to:
– brak własnych fili;
– współpraca jedynie ze sklepami i hurtowniami, przy czym warunkiem koniecznym jest istnienie ich relacji z warsztatami, do których towar ten trafia;
– powstrzymanie się od sprzedaży bezpośrednio warsztatom samochodowym;
– lojalność w stosunku do naszych partnerów handlowych.
Aby stać się dobrym dostawcą dla wymagającego rynku konieczne są jeszcze inne działania, które Partnerom naszym pomagają w codziennej pracy. Całą gamę takiego wsparcia MP przez lata wypracował. To między innymi:
– wiarygodna, niemal bezbłędna logistyka dostaw,
– systemy elektronicznego wspomagania sprzedaży, jak katalogi on-line ( części i narzędzi ), dostęp do danych technicznych, e-faktura dla szybkości obiegu, e-serwis dla zarządzania zwrotami, reklamacjami, informacjami o promocjach itp.;
– cykle szkoleń technicznych i biznesowych, samochody pokazowe z narzędziami i wyposażeniem warsztatowym, help desk techniczny;
– akcje marketingowe, których celem jest zwiększenie liczby klientów, mechaników i kierowców, odwiedzających Partnera Handlowego.
– brak własnych fili;
– współpraca jedynie ze sklepami i hurtowniami, przy czym warunkiem koniecznym jest istnienie ich relacji z warsztatami, do których towar ten trafia;
– powstrzymanie się od sprzedaży bezpośrednio warsztatom samochodowym;
– lojalność w stosunku do naszych partnerów handlowych.
Aby stać się dobrym dostawcą dla wymagającego rynku konieczne są jeszcze inne działania, które Partnerom naszym pomagają w codziennej pracy. Całą gamę takiego wsparcia MP przez lata wypracował. To między innymi:
– wiarygodna, niemal bezbłędna logistyka dostaw,
– systemy elektronicznego wspomagania sprzedaży, jak katalogi on-line ( części i narzędzi ), dostęp do danych technicznych, e-faktura dla szybkości obiegu, e-serwis dla zarządzania zwrotami, reklamacjami, informacjami o promocjach itp.;
– cykle szkoleń technicznych i biznesowych, samochody pokazowe z narzędziami i wyposażeniem warsztatowym, help desk techniczny;
– akcje marketingowe, których celem jest zwiększenie liczby klientów, mechaników i kierowców, odwiedzających Partnera Handlowego.
Najlepszym przykładem naszego marketingu jest projekt ProfiAuto, będący z jednej strony systemem lojalnościowym dla konsumenta, a z drugiej siecią naszych najlepszych partnerów, którzy razem mogą więcej, lepiej i taniej prowadzić akcji wizerunkowych i promocyjnych. Zajmujemy się promowaniem sieci ProfiAuto oraz reklamowaniem jej członków na skalę, w jakiej samodzielnie żaden z nich nie byłby w stanie udźwignąć.
Jednocześnie nasze codzienne działania w obszarze wsparcia partnerów handlowych dążą do wypracowania i utrzymania jak najlepszych ich relacji z warsztatami, dla których ostatecznie są projektowane te akcje.
Dlatego jesteśmy bezpiecznym i pożądanym partnerem w biznesie dla naszych klientów.
Jednocześnie nasze codzienne działania w obszarze wsparcia partnerów handlowych dążą do wypracowania i utrzymania jak najlepszych ich relacji z warsztatami, dla których ostatecznie są projektowane te akcje.
Dlatego jesteśmy bezpiecznym i pożądanym partnerem w biznesie dla naszych klientów.