Komfortowa i sprawna komunikacja miejska
Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. w Poznaniu
Jesteśmy wdzięczni za przyznanie tytułu Potęga Biznesu 2011 i wyróżnienie w konkursie magazynu „Europejska firma”. To wielki zaszczyt, który jest potwierdzeniem naszego miejsca w ścisłej czołówce na ogólnopolskich listach rankingowych najlepszych przewoźników.
W trudzie codziennego dnia pracujemy nad tym, by miejska komunikacja, która nierozerwalnie splata się z życiem miasta, wyznacza jego rytm i określa jakość tego życia – była komfortowa i sprawna.
Zawsze mieliśmy ambicje, by należeć do grona liderów, dlatego wprowadzaliśmy najnowocześniejsze rozwiązania stosowane w miejskiej komunikacji. Towarzyszyła nam myśl o bezpieczeństwie podróży i niezawodności, ale także o ekologii, udogodnieniach dla niepełnosprawnych i matek podróżujących z dziećmi. Z myślą o nich, ale i o wszystkich innych pasażerach codziennie korzystających z naszych tramwajów i autobusów, odnowiliśmy naszą flotę. W Poznaniu pojawiło się 45 supernowoczesnych, w pełni niskopodłogowych, jednoprzestrzennych tramwajów Tramino z systemem wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu oraz 126 niskopodłogowych, komfortowych autobusów z klimatyzacją w całej przestrzeni pasażerskiej. Autobusy wysokopodłogowe to w MPK Poznań zabytki, które kursują już tylko na liniach turystycznych przypominając o dziejach miasta i jego mieszkańców.
Co trzeci autobus i co piąty tramwaj został zakupiony z udziałem funduszy unijnych. MPK Poznań jest liderem w pozyskiwaniu dotacji. W ramach czterech realizowanych projektów nasza spółka w latach 2010 – 2014 uzyska w sumie dofinansowanie na poziomie przekraczającym 320 mln zł. Kwota ta, to przybliżona wartość funkcjonowania spółki w ciągu całego roku.
Ale nowoczesny tabor to nie wszystko. Już w przyszłym roku otworzy swoje podwoje, największa i najnowocześniejsza w Polsce zajezdnia tramwajowa, która będzie spełniać wymogi dotyczące obsługi wszystkich typów pojazdów.
Komfort przejazdów to jedno, ale dla pasażerów liczą się również standardy obsługi. O ich poziomie decydują nasi frontmani: kierowcy i motorniczowie. Ale jakość obsługi zależy od wszystkich służb, również tych ludzi, którzy ukryci w głębi warsztatów czuwają nad stanem technicznym naszych pojazdów. To od nich wszystkich zależy zadowolenie naszych pasażerów. Bez nich MPK Poznań by się nie stało Potęgą Biznesu.