Branża handlowa

Sukces Polskich Stacji Paliw Huzar

„Sieć Huzar gwarantuje obecnie uczestnikom silną, rozpoznawalną markę na polskim rynku, a jednocześnie zachowanie niezależności i indywidualnej własności, jako jedyna na rynku, a jej dynamika rozwoju potwierdza akceptowanie tej konstrukcji ”, mówi Ireneusz Jabłonowski, prezes POLpetro S.A. w Płocku.

 

Ireneusz Jabłonowski, prezes POLpetro S.A. w Płocku

Spółka POLpetro jako spółka akcyjna została założona w 2000 roku przez właścicieli prywatnych stacji paliw. Od samego początku działania głównym zadaniem spółki było podejmowanie wszelkich działań biznesowych, które przyniosłyby korzyści przede wszystkim dla stacji paliw, a także wpływały na umocnienie ich pozycji konkurencyjnej na rynkach  ich funkcjonowania.
Biorąc pod uwagę doświadczenie z naszej historii, działania takie są niezmiernie trudne. Jednak uświadomienie właścicielom prywatnych stacji paliw iż są jednocześnie właścicielem spółki POLpetro odniosło pożądany efekt.

 
 
 
 
Spółka od samego początku dynamicznie się rozwijała zwiększając swoje obroty, wypracowując zyski oraz dostarczając na stacje nie tylko produkty i towary handlowe, paliwa ale również emitując około pół miliona kart rabatowych funkcjonujących na stacji paliw, czy organizując programy ubezpieczeniowe dedykowane dla stacji paliw.
W 2004 roku akcjonariusze spółki i spółka POLpetro wielce zaniepokojeni agresywną konkurencją na rynku stacji paliw, korzystając z wzorców z rynku stacji paliw w Europie zachodniej rozpoczęli pracę nad utworzeniem własnego brendu.
W 2005 roku powstała pierwsza testowa stacja pod nazwą Polskie Stacje Paliw Huzar. Od 2006 roku rozpoczął się oficjalny nabór do sieci Polskich Stacji Paliw Huzar.
Do końca 2011 roku do sieci przystąpiło 100 stacji z czego zakończono rebrending na 80 z nich.
Spółka do tej pory zachowała swój pierwotny charakter, gdzie każdy z uczestników sieci Huzar jest również akcjonariuszem spółki POLpetro. Bez wątpienia ułatwia to komunikację pomiędzy poszczególnymi stacjami a spółką POLpetro, która jest organizatorem Polskich Stacji Paliw Huzar, a kapitał spółki jest rozdrobniony.
Sieć Huzar jest wyjątkowa, ponieważ to uczestnicy sieci są właścicielem organizatora, mają decydujący wpływ na kierunki rozwoju.
  Sieć Huzar gwarantuje obecnie uczestnikom silną, rozpoznawalną markę na polskim rynku, a jednocześnie zachowanie niezależności i indywidualnej własności jako jedyna na rynku, a jej dynamika rozwoju potwierdza fakt akceptowania tej konstrukcji przez uczestników rynku prywatnych właścicieli stacji.

Biorąc pod uwagę nasze realia rynkowe największym sukcesem POLpetro w ostatnich latach jest dynamiczny rozwój sieci Huzar. W latach 2010-2011 do sieci przyłączył się 40 stacji paliw.

POLPETRO S.A. w Płocku została wyróżniona w Konkursie Gepardy Biznesu 2011.
 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *