CAPS – mała, światowa firma z Poznania – Worldwide Company 2015
Grupa CAPS działa na polskim rynku już kilkanaście lat, oferując kompleksowe wyposażenie powierzchni handlowych, edukacyjnych, biurowych, medycznych czy hotelowych. Specjalizacją firmy są indywidualnie projektowane, powtarzalne rozwiązania dla wyposażenia przestrzeni handlowych, a najlepszą wizytówką – salony Harley-Davidson niemal na całym świecie.
Czy mała firma może działać globalnie i odnosić sukcesy? Tak, jeśli zdaje sobie sprawę, że współcześni konsumenci nie kupują produktów czy usług, ale doświadczenia wynikające z ich zakupu.
W przypadku grupy CAPS ma to podwójne znaczenie – wyjątkowe doświadczenia odnoszą się zarówno do klientów firmy, jak i ich klientów końcowych, którzy korzystają z powierzchni wyposażonych przez CAPS.
CAPS działa w kilku segmentach rynku.
Pierwszą grupę stanowią rozwiązania w zakresie kompleksowego wyposażenia sieci punktów handlowych. Każda z nich ma swoje specyficzne wymagania, które trzeba spełnić. Odpowiedni projekt, właściwie dobrane materiały, staranne wykonane meble oraz montaż i kompleksowe wykończenie wnętrza, to podstawa sprawnego funkcjonowania każdego punktu sprzedaży detalicznej.
Kolejny sektor, do którego adresowane są rozwiązania CAPS, to placówki usługowe – hotele, restauracje, obiekty edukacyjne i medyczne. Meble oraz wykończenie wnętrz obiektów usługowych muszą zapewniać wysoką atrakcyjność oraz komfort użytkowania, który sprzyja przyjemnemu spędzaniu czasu.
Ostatnim segmentem, w którym specjalizuje się firma, to unikatowe podzespoły oraz konstrukcje metalowe dopasowane do potrzeb klienta. Wykorzystując wieloletnie doświadczenie zdobyte we własnych fabrykach, dostarcza do klienta produkt oparty na gotowej specyfikacji lub według jej projektu.
Współpraca z CAPS przebiega całościowo, od przygotowania koncepcji i projektu finalnego przez produkcję i montaż. Własne zaplecze techniczne i produkcyjne w Polsce umożliwia sprawną realizację nawet najbardziej nietypowych projektów. CAPS projektuje przestrzeń handlową oraz usługową tak, aby służyła ona wzmocnieniu pożądanego wizerunku marki i jednocześnie stała się efektywnym narzędziem do zwiększenia sprzedaży.
Dla kluczowych klientów CAPS opracowała autorską aplikację CRM pozwalającą na dostęp do zakończonych i bieżących projektów w trybie online. Dzięki temu, zwiększając powierzchnię użytkową czy otwierając nowe lokale, klient może skorzystać z informacji o wyposażeniu dotychczasowych sklepów. Jednocześnie ma pewność, że otrzyma dokładnie taki sam typ i standard wyposażenia, jaki wybrał przy pierwszym zamówieniu. To często są drobiazgi, ale właśnie one decydują o sukcesie całego projektu. Klienci końcowi będą się czuli tak samo dobrze w sklepie w Warszawie, jak i w Londynie czy Pradze.
Możliwość skalowalnej i szybkiej produkcji dla dowolnej lokalizacji na całym świecie, zgodnie z indywidualnie opracowanym projektem dla danej marki, to atuty, które wpisują się w motto firmy CAPS – „Maximising Customer Experience”.
Firma ma jasno sprecyzowane plany na przyszłość. Jak mówi prezes grupy CAPS, Austin Campbell: „Systematycznie doskonalimy nasze kompetencje w usłudze kompleksowego wyposażenia wnętrz handlowych i usługowych, czyli rozwiązaniami „pod klucz”, w ramach których klient powierza nam pełne przygotowanie i urządzenie powierzchni. Pozostaje mu tylko uroczyste otwarcie placówki.”
CAPS S.A. w Poznaniu została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w X edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2015 oraz w III edycji Konkursu Światowa Firma – Worldwide Company 2015 na podstawie wiarygodnych danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego i Urzędów Celnych. Z informacji z Urzędów Celnych wynika, że CAPS S.A. w 2014 r. eksportowała swoje produkty do 9 krajów.