Gwiazdkowe spotkania firmowe to wielki biznes dla hoteli
Zbliża się grudzień – jeden z miesięcy o największym zapotrzebowaniu na organizowanie wydarzeń firmowych. Ma to związek z firmowymi podsumowaniami roku i spotkaniami bożonarodzeniowymi. Aż 32% przedsiębiorstw w Polsce organizuje w tym czasie eventy dla swoich pracowników.
Jak wynika z pierwszej edycji ogólnopolskich badań wykonanych przez IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil pt.: „Rynek spotkań biznesowych pod lupą: Kto? Co? I gdzie?" ponad 50% Polskich przedsiębiorstw wydaje na takie spotkania rocznie nawet do 100 tysięcy złotych.
Świąteczny peak eventowy
Grudzień to intensywny okres dla obiektów hotelowych i konferencyjnych. W tym okresie, aż 32% przedsiębiorstw w Polsce organizuje ostatnie wydarzenia firmowe w roku. Podsumowania roku działalności i spotkania gwiazdkowe z pracownikami to drugi co do wielkości peak konferencyjny i tym samym ostatnia możliwość w danym roku na zwiększenie zysku. Jak wynika z badań wykonanych przez IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil pt.: „Rynek spotkań biznesowych pod lupą: Kto? Co? I gdzie?" najważniejszymi faktorami przy organizacji takich wydarzeń jest cena (80%), jakość kuchni oraz łatwość dojazdu do obiektu (po 48%). Obiekty na ten okres przygotowują się z dużym wyprzedzeniem. Aż 45% przedsiębiorstw planuje takie wydarzenie z 1-3 miesięcznym wyprzedzeniem, co piąta (22%) firma z aż półrocznym wyprzedzeniem. W tym czasie obiekty hotelowe muszą zaistnieć w miejscach, w których poszukują ich Klienci oraz przedstawić możliwie najlepiej sprofilowaną ofertę. Ponad 52% firm wyszukuje ofert hotelowych za pomocą wyszukiwarek internetowych. To właśnie promocja w sieci jest kluczem do sukcesu. „Internet to obecnie najważniejsze medium, dzięki któremu firmy mogą porównać oferty hoteli. Daje to obiektom hotelowym możliwość szerokiej promocji skierowanej do idealnie sprofilowanego Klienta. Dzisiejsza forma sprzedaży usług w sieci prowadzona przez działy marketingu, reklamy, promocji i PR. To pion promocji obiektów hotelowych. O jej sile świadczy skuteczność dotarcia do wybranej grupy docelowej i niższy koszt dotarcia, niż ma to miejsce za pośrednictwem tradycyjnych mediów, czy metod promocji” – mówi Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil Conference & Spa, Hotelarz Roku 2014.
Planowanie eventu
Największą grupą przedsiębiorców planujących grudniowe wydarzenia firmowe są przedsiębiorstwa usługowe (44%), firmy zajmujące się produkcją przemysłową stanowią 32% przedsiębiorstw, a co czwarta firma zajmuje się handlem. Aż 58% firm zatrudniających powyżej 250 pracowników organizuje swoje spotkania firmowe w obiektach hotelowych. Analizując wyniki badania rynku usług hotelowo-konferencyjnych Hotelu Narvil łatwo dostrzec, że gwiazdkowe spotkania firmowe wymagają dużych powierzchni dla licznych grup, a także dają możliwość na spore zyski. Jednak organizacja grudniowych wydarzeń świątecznych to nie jedyny cel obiektów hotelowych. Oprócz najwyższej jakości świadczonych usług ważne jest również zabieganie o powrót Klientów do obiektu przy okazji kolejnego wydarzenia. Jak wynika z badania IBRiS dla Hotelu Narvil, przy obecnej szerokiej dostępności usług konferencyjnych firmy mają tendencję do organizowania wydarzeń do trzech razy pod rząd w tym samym obiekcie. Dlatego tak ważne jest pierwsze wrażenie i ciągłe podnoszenie wysokiego standardu usług. „Mimo, iż internet obecnie wiedzie prym w promocji obiektów hotelowych to w trakcie eventu, a także po jego zakończeniu niezwykle istotna jest praca działu sprzedaży aktywnej. Nasze oferty zawsze są sprofilowane pod danego Klienta, a kontakt „face to face”, pozwala na budowanie trwałych relacji. Dzięki profesjonalnej obsłudze działu sprzedaży aktywnej zwiększamy szanse na ponowne goszczenie danego Klienta przy okazji kolejnego wydarzenia” – dodaje Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil Conference
Badanie rynku usług hotelowo-konferencyjnych w Polsce zostało wykonane w I kwartale 2016 roku przez Instytut IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil Conference & Spa na próbie 600 przedsiębiorstw
(w tym 100 mikro i 500 małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach).
***
Hotel Narvil Conference & Spa – to licznie nagradzany nowoczesny 4-gwiazdkowy hotel, położony tylko 40 min od centrum Warszawy w zaciszu zieleni nad brzegiem rzeki Narew. Architektura budynku oraz wnętrza wpisują się i nawiązują designem do otaczającej go natury. Inwestycja powstała przy wykorzystaniu w pełni polskiego kapitału. Bazuje na wiedzy i doświadczeniu polskich ekspertów ds. biznesu i hotelarstwa. Hotel Narvil cechuje niestandardowe podejście do realizacji potrzeb klientów- inspiruje przebywających tu Gości biznesowych
i prywatnych, wyznacza trendy dla branży. Oferta skierowana jest zarówno do klienta konferencyjnego jak
i indywidualnego. Hotel proponuje liczne atrakcje począwszy od nowoczesnego i designerskiego Niagara SPA, poprzez m.in.: basen, salę fitness, kręgle, korty do squasha i tenisa, plażę, miejsca grillowe czy piknikowe. Na gości hotelowych czeka 90 km oznakowanych ścieżek rowerowych i pieszych biegnących wśród okolicznych lasów i wzdłuż rzeki Narew, przystań wodna dla amatorów żeglarstwa i sportów wodnych oraz liczne atrakcje dla dzieci. Narvil to także jedna z najlepszych kuchni w Polsce. Mieszcząca się tam restauracja Aruana otrzymała wiele nagród i wyróżnień polskich oraz międzynarodowych. Obiekt posiada 332 nowoczesne pokoje
i apartamenty oraz centrum kongresowo-konferencyjne z 33 salami konferencyjnymi wyposażonymi
w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Przestrzeń konferencyjna to 4000 tys. mkw. powierzchni mieszczących do 1900 osób. Hotel Narvil to polski lider w branży, zdobywca wielu prestiżowych nagród w tym: Hotel Roku 2014 wg: HRS.pl., Newsweek i Forbes, TOPHOTEL 2014, Najlepszy Hotel z Pomysłem, Doskonałość Roku 2014, Najlepszy Debiut na Rynku oraz Najlepszy Hotel 4-5*.
Hotel NARVIL Conference & Spa **** w Serocku został wyróżniony w I edycji Konkursu Najpiękniejszy Hotel Początku XXI Wieku. Wyróżnieni zostali również jego inwestor Hotel Narwil Sp. z o.o., projektant KM Rubaszkiewicz sp. z o. o., generalny wykonawca Budimex SA i dekorator wnętrz FAST SA.
Kapituła Konkursu Najpiękniejszy Hotel wyróżniła Hotel NARVIL Conference & Spa **** w Serocku w I edycji Konkursu Najpiękniejsza Hotel Początku XXI Wieku. Wyróżnieni zostali również jego właściciel Narwil Sp. z o.o., projektant KM Rubaszkiewicz sp. z o. o. w Warszawie, generalny wykonawca Budimex SA w Warszawie i dekorator wnętrz FAST SA w Gdyni.
Hotel NARVIL Conference & Spa **** w Serocku powstawał w latach 2008-2012. Jego inwestorem była Adamed Sp. z o.o. Został oddany do użytku w 2013 r. Obecnie zarządzany jest przez Hotel Narvil Sp. z o.o. w Serocku.
Hotel NARVIL Conference & Spa **** w Serocku wtopiony jest w bujną roślinność wokół niego tuż przy rzece Narwi w Serocku.
Dekoracją wnętrz zajmowała się gdyńska firma FAST SA, która wyposaża statki pełnomorskie.
Wielka sala konferencyjna może pomieści tysiąc osób.
Wygląda imponująco i w dzień, i w nocy.
Woda jest wokół hotelu i w nim.
Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil Conference & Spa, Hotelarz Roku 2014.
Inwestycja w budowę hotelu opłacała się pomysłodawcom z firmy Adamed. Zyski z niej szybko rosną przy dużej efektywności działania.
Hotel Narvil Sp. z o.o. w Serocku została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w X edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2015 , VIII edycji Konkursu Efektywna Firma 2015, VI edycji Konkursu Wielki Modernizator 2015 oraz w III edycji Programu Promocyjnego Mocna Firma Godna Zaufania – Strong Company 2015 na podstawie wiarygodnych danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego.
Konkursu Najpiękniejszy Hotel od 2016 r. organizuje Instytut Europejskiego Biznesu.