Jaka będzie przyszłość płatności? Dowiesz się z raportu First Data!
First Data Polska – właściciel marki Polcard i jeden z największych dostawców technologii płatniczych i rozwiązań dla biznesu – opublikowała raport Laboratorium Przyszłości poświęcony nowym produktom i usługom płatniczym. Kilkudziesięciu ekspertów bankowych, wspieranych przez specjalistów od przewidywania przyszłości, stworzyło listę 22 produktów i usług płatniczych jutra.
First Data Polska – właściciel marki Polcard i jeden z największych dostawców technologii płatniczych i rozwiązań dla biznesu – opublikowała raport Laboratorium Przyszłości poświęcony nowym produktom i usługom płatniczym. Zawiera on mapę rozwiązań, które w najbliższych latach mogą zmienić polski rynek płatności.
Autorami pomysłów są uczestnicy warsztatów Laboratorium Przyszłości First Data – kilkudziesięciu menedżerów najważniejszych polskich banków, którzy dyskutowali o możliwych scenariuszach rozwoju rynku i technologii płatniczych podczas Laboratorium Przyszłości. Moderatorami spotkania byli specjaliści firmy 4CF, zajmującej się foresightem strategicznym, którzy zebrali wyniki prac i podsumowali je w raporcie.
Autorami pomysłów są uczestnicy warsztatów Laboratorium Przyszłości First Data – kilkudziesięciu menedżerów najważniejszych polskich banków, którzy dyskutowali o możliwych scenariuszach rozwoju rynku i technologii płatniczych podczas Laboratorium Przyszłości. Moderatorami spotkania byli specjaliści firmy 4CF, zajmującej się foresightem strategicznym, którzy zebrali wyniki prac i podsumowali je w raporcie.
– W raporcie znalazł się opis 22 produktów i usług płatniczych, które przeanalizowano pod kątem wartości dodanej, korzyści dla klienta oraz spodziewanego czasu wejścia na rynek – mówi Jolanta Rycerz, dyrektor pionu sprzedaży usług bankowych w First Data.
Jolanta Rycerz, dyrektor pionu sprzedaży usług bankowych w First Data.
– Korzyści i czas wejścia na rynek decydowały o tym, w którym miejscu każde rozwiązanie znalazło się na Macierzy 4CF. Dzięki temu można określić, z jakim priorytetem należy potraktować poszczególne pomysły, planując ofertę przyszłych produktów płatniczych – dodaje Norbert Kołos, prezes zarządu 4CF.
Najciekawsze wnioski z raportu:
• Zbliżeniowe płatności mobilne stanowią naturalny kierunek rozwoju płatności w Polsce w najbliższym czasie. Potrzebna jest jednak promocja i popularyzacja, aby szybciej zwiększać liczbę użytkowników.
• Największą korzyść klientom przyniesie automatyczny wybór metody płatności. Uczestnicy warsztatów przyznali temu produktowi aż 8,3 punktu na 10 możliwych. Zdecydowała o tym potencjalna wygoda użytkowania – system wyręczy użytkownika i automatycznie dobierze metodę płatności do sytuacji, tak aby uzyskał on największe korzyści.
• Na drugim miejscu pod względem oczekiwanych korzyści znalazły się… implanty z NFC. Rozwiązanie generuje dziś wiele wątpliwości natury zdrowotnej, prawnej czy mentalnej. Wszczepiane pod skórę układy potencjalnie pojawią się na rynku szybciej i przyniosą większą korzyść niż Neuropłatności, które będą umożliwiać wykonywanie płatności na poziomie fal mózgowych.
• Najdłużej, bo nawet 10 lat minie, zanim na rynku pojawi się globalna waluta elektroniczna. Jej wprowadzenie zależy od wielu czynników, przede wszystkim politycznych.
Spośród 22 produktów omówionych w raporcie eksperci First Data wybrali cztery, które już dziś mogą zostać wdrożone dzięki wsparciu First Data:
• mobilne płatności – HCE lub Android Pay
• POS beacons – połączenie potencjału NFC i Bluetooth w obsłudze klienta
• Uberyzacja, czyli niewidzialne płatności
• POS lending – pożyczki prosto z terminala
Pełny raport Laboratorium Przyszłości można pobrać pod adresem: www.polcard.pl/raport.
• Zbliżeniowe płatności mobilne stanowią naturalny kierunek rozwoju płatności w Polsce w najbliższym czasie. Potrzebna jest jednak promocja i popularyzacja, aby szybciej zwiększać liczbę użytkowników.
• Największą korzyść klientom przyniesie automatyczny wybór metody płatności. Uczestnicy warsztatów przyznali temu produktowi aż 8,3 punktu na 10 możliwych. Zdecydowała o tym potencjalna wygoda użytkowania – system wyręczy użytkownika i automatycznie dobierze metodę płatności do sytuacji, tak aby uzyskał on największe korzyści.
• Na drugim miejscu pod względem oczekiwanych korzyści znalazły się… implanty z NFC. Rozwiązanie generuje dziś wiele wątpliwości natury zdrowotnej, prawnej czy mentalnej. Wszczepiane pod skórę układy potencjalnie pojawią się na rynku szybciej i przyniosą większą korzyść niż Neuropłatności, które będą umożliwiać wykonywanie płatności na poziomie fal mózgowych.
• Najdłużej, bo nawet 10 lat minie, zanim na rynku pojawi się globalna waluta elektroniczna. Jej wprowadzenie zależy od wielu czynników, przede wszystkim politycznych.
Spośród 22 produktów omówionych w raporcie eksperci First Data wybrali cztery, które już dziś mogą zostać wdrożone dzięki wsparciu First Data:
• mobilne płatności – HCE lub Android Pay
• POS beacons – połączenie potencjału NFC i Bluetooth w obsłudze klienta
• Uberyzacja, czyli niewidzialne płatności
• POS lending – pożyczki prosto z terminala
Pełny raport Laboratorium Przyszłości można pobrać pod adresem: www.polcard.pl/raport.
***
O First Data
First Data Polska, właściciel marki Polcard, jest jednym z największych dostawców technologii płatniczych, obecnym na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma dostarcza innowacyjne i bezpieczne rozwiązania do kompleksowej obsługi płatności w świecie omnichannel. Bogata oferta produktowa obejmuje terminale płatnicze, rozwiązania samoobsługowe wykorzystywane w biletomatach czy paliwomatach, płatności online oraz rozwiązania przeznaczone dla branży m-commerce. Z usług firmy korzystają też banki i instytucje finansowe zarówno w zakresie outsourcingu kart płatniczych i obsługi bankomatów, jak i doradztwa i wdrażania płatności mobilnych takich jak HCE czy Android Pay.
First Data Polska stanowi część amerykańskiej korporacji First Data, światowego lidera elektronicznych płatności obecnego w 36 krajach świata, procesującego 74 miliardy transakcji rocznie.
O First Data
First Data Polska, właściciel marki Polcard, jest jednym z największych dostawców technologii płatniczych, obecnym na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma dostarcza innowacyjne i bezpieczne rozwiązania do kompleksowej obsługi płatności w świecie omnichannel. Bogata oferta produktowa obejmuje terminale płatnicze, rozwiązania samoobsługowe wykorzystywane w biletomatach czy paliwomatach, płatności online oraz rozwiązania przeznaczone dla branży m-commerce. Z usług firmy korzystają też banki i instytucje finansowe zarówno w zakresie outsourcingu kart płatniczych i obsługi bankomatów, jak i doradztwa i wdrażania płatności mobilnych takich jak HCE czy Android Pay.
First Data Polska stanowi część amerykańskiej korporacji First Data, światowego lidera elektronicznych płatności obecnego w 36 krajach świata, procesującego 74 miliardy transakcji rocznie.
First Data Polska SA w Warszawie została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w XI edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2016 , IX edycji Konkursu Efektywna Firma 2016, IX edycji Konkursu Potęgi Biznesu 2016 i VII edycji Konkursu Wielki Modernizator Polski 2016 na podstawie wiarygodnych danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego.
Więcej informacji: firstdata.pl I polcard.pl I polcard.pl/YouTube