MFW: Sytuacja gospodarcza jest tragiczna
Strauss-Kahn potwierdził, że MFW wkrótce ogłosi nowe prognozy dla światowej gospodarki, według których zmniejszy się ona w tym roku o 0,5-1 procenta. Podkreślił, że stanie się to po raz pierwszy po ponad 50 latach nieprzerwanego wzrostu.
Szef Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW) Dominique Strauss-Kahn powiedział, że sytuacja gospodarcza na świecie, niosąca ryzyko recesji w 2009 roku, pozostaje "nadzwyczaj niepokojąca i trudna".
Dodał, że uzdrowienie gospodarki nie jest możliwe bez uporządkowania sektora finansowego.
– Szczerze mówiąc, sytuacja jest tragiczna – powiedział szef MFW w Genewie, gdzie uczestniczył w spotkaniu w oenzetowskiej Międzynarodowej Organizacji Pracy. Ostrzegł, że gdy kryzys przeniesie się do krajów rozwijających się, rosnące bezrobocie i bieda wywołają niepokoje społeczne, które w niektórych przypadkach mogą doprowadzić do wojen.
Strauss-Kahn potwierdził, że MFW wkrótce ogłosi nowe prognozy dla światowej gospodarki, według których zmniejszy się ona w tym roku o 0,5-1 procenta. Podkreślił, że stanie się to po raz pierwszy po ponad 50 latach nieprzerwanego wzrostu.
MFW uważa jednak, że uzdrowienie gospodarki może nastąpić już w 2010 roku, jeśli tylko podjęte zostaną energiczne działania.
Strauss-Kahn wymienił wśród nich stymulowanie popytu. Jego zdaniem, mimo że banki centralne sięgają po niekonwencjonalne narzędzia, to w polityce monetarnej osiągnięto już granice.
Szef MFW podkreślił, że konieczne jest przywrócenie zdrowego sektora finansowego.
– Chociaż dofinansowywanie banków nie jest popularne, to przedsiębiorstwa i gospodarstwa domowe nie przetrwają bez systemu bankowego – podkreślił Strauss-Kahn.
źródło informacji: PAP
Więcej na ten temat:
Wspierajmy się nawzajem w kryzysie
Chiny mają 1,9 biliona dolarów rezerw walutowych
Jak media oszukują w sprawie OFE
Przeciw globokoncernom handlowym
Stało się – 752 pkt na S&P500 przełamane
Czeka nas globalny krach – tekst z 24 września 2008 r.
Jak przetrwać kryzys – tekst z 27 września 2008 r.
Przedruk artykułu w "Gazecie Finansowej" 2 października 2008
Przedruk w serwisie www.eksportuj.pl 3 października 2008 r.
Przedruk w portalu www.waluty.com.pl 4 października 2008 r.
Plan antykryzysowy Jerzego Krajewskiego
Polska wobec globalnego kryzysu – prezentacja Jerzego Krajewskiego na III Kongresie Zarządzania Należnościami
Plan antykyzysowy Grzegorza Kołodki
Kryzys może trwać nawet 5-7 lat
Rostwoski: nie wpędzę Polski w pułapkę zadłużenia
Rekordowy spadekP KB w strefie euro
Pesymistyczna prognoza KE w sprawie kryzysu
Prognoza Billa Grossa z 4 września 2008 r.
Pierwszy etap globalnego krachu
USA wchodzi w depresję, Chiny implodują
4 mld zł za zatrudnianie strażaków w firmach
Składki wpłacone do PTE realnie straciły na wartości
Jak zagraniczne banki ograły polskie firmy
Pistolet przy głowie polskich firm
Walutowe sidła banków komercyjnych
Największa piramida finansowa w historii
Grozi nam katastrofa finansowa
Niezależny ekspert nie uprawia propagandy
Politycy są inteligenti, a ludność głupia
Dyktatura wielkich knorporacji
Grozi nam katastrofa finansowa
Nie zdajemy sobie sprawy z powagi sytuacji
Kiedy zbankrutuje nasze państwo?
Politycy są inteligenti, a ludność głupia
Dyktatura wielkich knorporacji
Tesco bije w dostawców i klientów
Tesco obniży zyski polskich firm
Grozi nam katastrofa finansowa
Nie zdajemy sobie sprawy z powagi sytuacji
Kiedy zbankrutuje nasze państwo?
W USA nie ma małych prywatnych sklepów
Jeronimo Martins przejmie 210 sklepów Plusa
Jeronimo Martins – najgroźniejszy przeciwnik
Zakaz handlu w niedziele i święta w całej UE
Waltonowie – najbogatsza rodzina świata
Stany Zjednoczone Socjalistycznej Ameryki
Wal-Mart najcenniejszą marką świata
Amerykański rząd przejmie kontrolę nad AIG
Supermarkety licencjonowane jak telewizje
Supermarkety zamieniają wolnych ludzi w niewolników
Założenia ustawy o zrównoważonym rozwoju handlu
"Rzeczpospolia" broni interesów wielkich sieci supermarketów
Nikt nie bronił interesów małych i średnich firm
Wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie hipermarketów
Prezydent Portugalii otworzy tysięczną Biedronkę
Przykład PR wielkich sieci handlowych