Boehringer Ingelheim inwestuje duże środki w badania i rozwój
Rozmowa z Oliverem Koehncke, Dyrektorem Generalnym Boehringer Ingelheim w Polsce.
Czym zajmuje się Państwa firma?
Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. to polski oddział niemieckiej, rodzinnej firmy farmaceutycznej, która działa na świecie od 130 lat, a w Polsce od 1993 r. Zależy nam, aby być partnerem pacjentów i zapewniać im dostęp do nowatorskich produktów, dzięki którym będą mogli cieszyć się lepszym zdrowiem.
Co jest podstawą Państwa sukcesów?
W codziennej pracy kierujemy się zasadą „Do nowych wartości poprzez innowacje”. Nasze otoczenie zmienia się dynamicznie, rynek jest bardzo konkurencyjny. Dzięki profesjonalnemu zespołowi i dobrej organizacji pracy jesteśmy w stanie na bieżąco i skutecznie reagować na te zmiany. W ostatnich latach odnotowaliśmy szybki wzrost, który dodał nam skrzydeł, ale wymagał też pewnej reorganizacji, innej dyscypliny i znalezienia nowych rozwiązań. Musieliśmy nieco poprzestawiać nasze priorytety, ale dzięki tym działaniom doszliśmy do miejsca, w którym teraz jesteśmy.
Fundamentem naszej organizacji są z pewnością ludzie. Staramy się stwarzać naszym pracownikom dobre warunki pracy. W codziennej pracy towarzyszą nam wartości takie jak szacunek i zaufanie, które pozwalają nam słuchać siebie nawzajem, wspólnie się rozwijać i inspirować. Stawiamy na ludzi otwartych na nowe wyzwania, nie bojących się zmian i szybkiego tempa pracy. Nasi pracownicy cieszą się uznaniem wśród lekarzy za przygotowanie merytoryczne i etyczne zachowanie.
Realizujemy różnego rodzaju akcje edukacyjne. Zależy nam na dostarczaniu chorym leków, ale także wiedzy o lekach i schorzeniach. Dzięki tym spotkaniom zbliżamy się do pacjentów, poznajemy bliżej ich potrzeby i mamy możliwość zwrócić ich uwagę na pewne zagrożenia i schorzenia, którym można zapobiegać. Zachęcamy ich do dbania o siebie i regularnych badań, które pozwolą wyeliminować albo opóźnić chorobę. Zakres tych działań z każdym kolejnym projektem rozszerza się.
Jakie są Państwa plany na przyszłość?
Nieustannie budujemy silny zespół oparty na szacunku i solidności. Wszystkie nasze działania przynoszą efekty, a to potwierdza tylko, że kierunek jaki obraliśmy jest właściwy.
Rozmawiał Jerzy Krajewski
Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. w Warszawie zdobyła tytuł Gepard Biznesu 2015, gdyż średnia z dynamiki przychodów netto ze sprzedaży, zysku netto i kapitału własnego w latach 2013-2014 wyniosła w jej przypadku 476,3 proc.
Boehringer Ingelheim Marketing Sp. z o.o. w Warszawie została wyróżniona w IX edycji ogólnopolskiego Konkursu Gepardy Biznes 2014 oraz w III edycji ogólnopolskiego Konkursu Wielcy Modernizatorzy Polski 2014.