Największa polska grupa meblarska

"Trafne prognozowanie sytuacji gospodarczej i umiejętne dopasowanie skali produkcji do możliwości sprzedażowych i jednocześnie tendencji zakupowych przynosi oczekiwane przez Grupę efekty, co znajduje odzwierciedlenie w jej dobrej kondycji finansowo-rynkowej",  ocenia Marek Pokarowski, Wiceprezesa Zarządu Black Red White S.A. w Biłgoraju.

 

Marek Pokarowski, Wiceprezesa Zarządu Black Red White S.A. w Biłgoraju

Grupa Black Red White to największa polska grupa meblarska, producent i dystrybutor mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz z około 20 proc.  udziałem w rynku pod względem wartości sprzedaży. Black Red White prowadzi sprzedaż mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz za pośrednictwem własnej sieci salonów oraz punktów partnerskich. Ideą biznesową firmy jest oferowanie pełnej oferty produktowej w zakresie wyposażenia wnętrz oraz kompleksowej obsługi klienta.

Grupa Black Red White – bez względu na makroekonomiczne uwarunkowania – od lat utrzymuje silną pozycję zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Możemy pochwalić się już ponad 20-letnią tradycją w produkcji i sprzedaży mebli. W tym czasie udało nam się wypracować wizerunek solidnego producenta i dystrybutora, ale przede wszystkim firmy oferującej atrakcyjny wzorniczo asortyment w przystępnych cenach. Dodatkowo, na pozycjonowanie i postrzeganie marki Black Red White znacząco wpłynęła zmiana standardów wystawienniczych, która znalazła również odzwierciedlenie w rosnącej liczbie klientów odwiedzających i robiących zakupy w salonach Black Red White.

W 2012 roku podzieliliśmy ofertę Black Red White na trzy linie asortymentowe: Basic, Optima i Premium. Dzięki trzem wyselekcjonowanym grupom produktowym trafiamy z jednej strony z naszą ofertą do osób poszukujących niedrogich rozwiązań, a z drugiej zaspokajamy potrzeby konsumenckie tych, którzy stawiają przede wszystkim na dobre jakościowo produkty, bez względu na ich cenę.

Równolegle intensyfikujemy swoje działania w zakresie rozbudowy sieci salonów partnerskich oraz własnych. Aktualnie sprzedaż mebli i dodatków Black Red White prowadzona jest w Polsce za pośrednictwem sieci 56 salonów własnych, z czego 12 to sklepy wielkopowierzchniowe o wielkości od 5 do 15 tys. mkw.

Skala i zasięg działalności Grupy nie byłyby możliwe do osiągnięcia bez rozbudowanych struktur produkcyjnych, handlowych i logistycznych. Racjonalne zarządzanie tak rozbudowaną organizacją, jaką jest Black Red White oraz optymalizacja procesu produkcyjnego – szczególnie w okresie ogólnej dekoniunktury – dają szansę na utrzymanie dotychczasowej dynamiki sprzedaży.

Trafne prognozowanie sytuacji gospodarczej i umiejętne dopasowanie skali produkcji do możliwości sprzedażowych i jednocześnie tendencji zakupowych przynosi oczekiwane przez Grupę efekty, co znajduje odzwierciedlenie w jej dobrej kondycji finansowo-rynkowej.

 

Informacje dodatkowe o Grupie Black Red White:

W skład Grupy wchodzi BLACK RED WHITE SA i 20 spółek zależnych, w tym 9 podmiotów zagranicznych zlokalizowanych na Ukrainie, Białorusi, Słowacji, w Rosji oraz Bośni i Hercegowinie. Działalność produkcyjna na rzecz Black Red White prowadzona jest w 21 zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w Polsce i za granicą.
Grupa Black Red White lokuje ponad 40% swojej sprzedaży za granicą. Asortyment Grupy dostępny jest, poza rynkiem polskim, w ponad 40 krajach świata m.in.: Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii, Bułgarii, Rosji, Łotwie, Litwie, Estonii, Ukrainie, Białorusi, Kazachstanie, Grecji, Serbii, Bośni i Hercegowinie, Chorwacji, Niemczech, Austrii, Belgii, Holandii, krajach skandynawskich, Wielkiej Brytanii, Irlandii, USA oraz Kanadzie.

Grupa Black Red White dysponuje rozbudowaną siecią około 2 300 punktów sprzedaży, z których ponad połowa to salony poza granicami kraju. Krajowa sprzedaż detaliczna mebli i artykułów wyposażenia wnętrz Black Red White jest prowadzona i rozwijana – poza punktami partnerskimi – za pośrednictwem sieci salonów własnych zlokalizowanych na terenie całej Polski. Aktualnie liczy ona 56 salonów, w tym 12 sklepów wielkopowierzchniowych we Wrocławiu, Krakowie, Lublinie, Zabrzu, Będzinie, Chorzowie, Łodzi, Bydgoszczy, Poznaniu, Warszawie i Gdańsku.

Krajowa sprzedaż hurtowa prowadzona jest w oparciu o centrum logistyczne w Mielcu oraz 10 hurtowni regionalnych. Podobna strategia w zakresie handlu hurtowego realizowana jest na rynkach zagranicznych. Grupa dysponuje hurtowniami własnymi na terenie Słowacji, Ukrainy, Białorusi, Rosji oraz Bośni i Hercegowiny. Hurtownie przedstawicielskie firmy znajdują się na terenie: Czech, Węgier, Bułgarii oraz Rumunii.
Dominującą pozycję w Grupie Black Red White zajmuje spółka BLACK RED WHITE SA. Pełni ona nadzór właścicielski nad podmiotami zależnymi oraz sprawuje funkcję koordynującą w zakresie zakupów, produkcji i sprzedaży prowadzonych przez spółki należące do Grupy.

Na rzecz Black Red White – w spółkach zależnych oraz współpracujących z Grupą – pracuje łącznie ponad 11 tys. pracowników.
Oferta Grupy Black Red White obejmuje następujące grupy produktowe:
•    meble pokojowe o stylistyce nowoczesnej i klasycznej, w tym meble do pokoi dziennych i młodzieżowych, sypialni, jadalni, biura oraz przedpokoju
•    nowoczesne i klasyczne meble kuchenne wykonywane na wymiar lub sprzedawane w gotowych kompletach
•    bogata gama krzeseł i stołów
•    meble tapicerowane
•    szafy z drzwiami przesuwnymi
•    artykuły wyposażenia wnętrz, m.in. tekstylia, oświetlenie, dekoracje, dywany oraz dodatki do kuchni, garderoby czy jadalni.

Więcej informacji o produktach znajdą Państwo na stronie www.brw.com.pl
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *