Markety otworzą nowe stacje paliw

"Tesco, Intermarche, Makro Cash and Carry i Auchan zapowiadają nowe stacje benzynowe jeszcze w tym roku", informuje "Gazeta Prawna". Na razie sprzedają paliwo nawet o 12 proc. taniej od konkurencji, ale gdy opanują rynek, znacznie podniosą ceny.

Sieci handlowe zamierzają wykorzystać rosnącą popularność działających przy nich stacji paliw i planują dalszy ich rozwój. Ich liczba wzrosła tylko w ciągu roku o 33 proc. – do 112.

– Zamierzamy otwierać dziesięć stacji rocznie. Docelowo chcielibyśmy je mieć przy wszystkich naszych sklepach, których obecnie jest 125 – informuje Eliza Orepiuk z ITM Polska, właściciela sieci Intermarche.

Kolejne obiekty planuje też Tesco, który ma obecnie 23 stacje oraz Makro Cash and Carry, który do końca roku chce mieć ich pięć. Dalszy rozwój zapowiada Auchan Polska, który ma 18 stacji.

Patrycja Otto

Cały artykuł w "Gazecie Prawnej"

Nasz komentarz:

To kolejny artykuł Patrycji Otto, który ma znamiona PR. Szczególnie to podkreślenie w leadzie, że ceny paliw na stacjach przy supermarketach są o 12 proc. niższe. Takie informacje o promocjach są eksponowane w reklamach.

Sieci powiny zapłacić wspólnie "Gazecie Prawnej" za tę reklamę.

Promocje są jednak do czasu, dopóki sieci supermarektów nie wykończą konkurencji i nie opanują w dostatecznym stopniu rynku. Wtedy bez żenady podwyższają znacznie ceny.

Tak stało się we Francji, gdzie sieci supermarektów dominują w handlu, w tym handlu benzyną, a ceny benzyny są najwyższe w Europie. 

Jerzy Krajewski

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *