Zwiększamy obecność w nowych mediach
Bogusław Kisielewski, Dyrektor Generalny, Członek Zarządu Kino Polska TV S.A.
W 2013 roku Kino Polska TV S.A. będzie obchodziła swoje 10-lecie. W ciągu tej dekady przeżyliśmy fundamentalną zmianę – od małej firmy, która weszła na niszowy rynek, chcąc pokazać społeczeństwu zapomniane polskie filmy, do dużej spółki, której akcje są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Dziś w centrum naszych zainteresowań nadal znajduje się kino, jednak oryginalność struktury biznesowej spółki wyznacza kompleksowy charakter jej oferty. Domeną Kino Polska TV S.A. jest produkcja i dystrybucja kanałów tematycznych – nie tylko na potrzeby polskich odbiorców, ale na rynek europejski. Oprócz naszej flagowej stacji, czyli Telewizji Kino Polska, w portfolio mamy także kanał Kino Polska Muzyka i stacje z rodziny FilmBox. Jako większościowy udziałowiec Stopklatki jesteśmy aktywni na rynku internetowym. Działamy też w segmencie VOD, a Cyfrowe Repozytorium Filmowe umożliwia nam realizację projektów związanych z rekonstrukcją cyfrową polskich filmów. Tak skonfigurowana oferta przynosi konkretne efekty: w pierwszym półroczu 2012 r. Grupa Kapitałowa Kino Polska TV S.A. odnotowała wzrost zysku netto aż o 155 proc. w stosunku do danych sprzed roku. W dalszej perspektywie naszym strategicznym celem jest systematyczne zwiększanie obecności w nowych mediach, co umożliwi nam dotarcie do większej grupy odbiorców, w tym zwłaszcza do ludzi młodych. Nasze stacje są już dostępne w telewizji internetowej ipla oraz w TV Mobilnej Cyfrowego Polsatu. W tym kierunku będziemy się nadal rozwijać.