Konsolidacja polskiego handlu detalicznego
Jacek Kluza, Prezes Zarządu PSH „Unia S.A.” w Siechnicach.
PSH „Unia” S.A. jest jedną z największych polskich grup dystrybucyjnych działających w sektorze FMCG. Aktualnie akcjonariuszami i partnerami handlowymi PSH „Unia” S.A. są: ”Agawa”, „Astir”, „Berg-Hurt” „Delta”, Lemonex”, „M&J”, „Piotruś Pan”, „Pylkow” „Rumtex”, RHS „Sawex”, „SIM” , PHUP „”Gniezno” oraz „FHU Sobik”. Dzięki temu PSH „Unia” S.A. obejmuje swoim zasięgiem ponad 80 % obszaru Polski.
PSH „Unia” S.A. jest założycielem i jedynym udziałowcem spółki Detal Polski Sp. z o.o. , której zadaniem jest konsolidacja polskiego handlu detalicznego. Dziś Detal Polski skupia wokół siebie ponad 840 sklepów . Są to sieci : Sklep Polski, Poziomka, Bingo, Dobry Sklep oraz Pionier.
Detal Polski organizuje także własną sieć franczyzowa pod nazwą „Kropka”. W ciągu 2 lat do sieci „Kropka” wstąpiło ponad 240 sklepów spożywczych.
Te liczby pokazują, że oferowane przez Detal Polski warunki handlowe i warunki współpracy sprawdzają się na rynku.
PSH „Unia” S.A buduje także portofio produktów spożywczych w markach własnych, dystrybuowanych przez partnerów handlowych Spółki pod brandami : Farma, Hrabina, Bonna oraz Sadów. Produkty te pozwalają nam budować ofertę atrakcyjną zarówno dla detalistów jak i konsumentów, przy zachowaniu równowagi pomiędzy jakością, ceną i rentownością.
PSH „Unia S.A." w Siechnicach została wyróżniona w Konkursie Gepardy Biznesu 2011