Dodatki do żywności na rynek europejski i w USA

„Wysoka rentowność operacji pozwoliła nam na rozpoczęcie projektów związanych z zakupem własnych maszyn, a także opracowaniem własnych substancji czynnych we współpracy z czołowymi jednostkami badawczymi w Polsce”, mówi Piotr Jandziak, Prezes Zarządu Europharma Alliance S.A. we Wrocławiu.

Piotr Jandziak, Prezes Zarządu Europharma Alliance S.A. we Wrocławiu

Zakładając spółkę EuroPharma Alliance w połowie 2007 roku postawiliśmy wszystko na jedną kartę, a dokładniej na trzy karty. Postawiliśmy sobie ambitny cel komercjalizacji 3 nowych składników z kategorii nowej żywności (novel foods) na rynkach Europy centralnej i wschodniej. Była to przede wszystkim witamina K2, która odgrywa kluczową rolę w gospodarce wapnia organizmu. Bierze ona udział  procesie absorpcji wapnia do kości, a także zapobiega odkładaniu się go w żyłach.  Drugą substancją był olej z kryla dostarczający organizmowi niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3 w postaci fosfolipidów, czyli takiej jaka występuje w naszym mózgu. Ten innowacyjny produkt, bogaty w kwas DHA, dedykowany jest zwłaszcza osobom starszym, kobietom w ciąży i w okresie laktacji, a także dzieciom. Ostatnią pozycją były drożdże probiotyczne, niezbędne uzupełnienie każdej kuracji antybiotykowej. Drożdże, będąc niewrażliwe na działanie antybiotyków oraz kwasów żołądkowych, przewyższają popularne na rynku bakterie kwasu mlekowego, nie różniąc się od nich ceną. 
Nasza praca w pierwszych latach działalności polegała na dystrybucji wymienionych substancji, a także koordynacji produkcji form gotowych (kapsułek, tabletek) dla naszych klientów. W naszej pracy bazowaliśmy na rozwiązaniach innych firm, będąc firmą czysto handlową. Stworzyliśmy młody, dynamiczny zespół ludzi entuzjastyczni podchodzący nawet do najbardziej skomplikowanych problemów logistycznych i biznesowych. Wysoka rentowność operacji pozwoliła nam na rozpoczęcie projektów związanych z zakupem własnych maszyn, a także opracowaniem własnych substancji czynnych we współpracy z czołowymi jednostkami badawczymi w Polsce. Już teraz jesteśmy wiodącą firmą w branży, działającą na rynku B2B. Z naszą ofertą docieramy do prawie tysiąca osób pracujących w działach marketingu, zakupów oraz R&D firm z całej Europy.  Celem na kolejne 2-3 lata będzie zbudowanie organizacji bazującej na własnych opatentowanych rozwiązaniach, oferującej innowacyjne składniki i dodatki do żywności zarówno na rynku europejskim jak i w USA.  Cel ten osiągniemy we współpracy z partnerami biznesowymi z USA i Norwegii.


Europharma Alliance 
S.A. we Wrocławiu została wyróżniona w VII edycji ogólnopolskiego  Konkursu Gepard Biznesu 2012  i  V edycji ogólnopolskiego Konkursu Efektywna Firma 2012.
 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *