Najlepsza kampania produktowa z BS w Goleniowie
OPRACOWANIE: ZESPÓŁ DS. PRODUKTÓW BANKOWYCH I MARKETINGU
1. CEL KAMPANII
Celem kampanii produktowej było wypromowanie produktu KREDYT NA ZAKUP I MONTAŻ KOLEKTORÓW SŁONECZNYCH, oferowanego przez Bank Spółdzielczy w Goleniowie, a także wzmocnienie pozycjonowania Banku jako instytucji której zależy na ochronie środowiska. Przekaz kampanii oparty jest na komunikacie: "Kredyt z dotacją na kolektory słoneczne", „45% dofinansowania” oraz „Słoneczna energia teraz taniej”.
2. GRUPA DOCELOWA
• Osoby fizyczne;
• Wspólnoty mieszkaniowe.
3. IDEA KAMPANII
Ideą kampanii było zapoznanie potencjalnych klientów zainteresowanych montażem kolektorów słonecznych z korzyściami jakie niesie kredyt na zakup i montaż kolektorów słonecznych, a więc przede wszystkim: dofinansowaniem udzielanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 45% kosztów kwalifikowanych inwestycji oraz zmniejszeniem zanieczyszczenia środowiska poprzez korzystanie z odnawialnych źródeł energii.
4. ZASIĘG KAMPANII
Kampania reklamowa obejmowała miasta: Goleniów, Łobez, Nowogard, Chociwel, Maszewo, Węgorzyno, Dobrzany, Dobra, Stepnica oraz Ińsko znajdujące się na terenie województwa zachodniopomorskiego.
Komunikacja prowadzona była w parciu o materiały BTL. Bank w swojej kampanii bazował na projektach plakatów i ulotek przygotowanych przez Bank Zrzeszający SGB-Bank S.A. Jednak poza w/w projektami cała kampania została przygotowana przez pracowników Banku Spółdzielczego w Goleniowie.
1) PLAKATY I ULOTKI
2) SIATKI NA ELEWACJACH ZEWNĘTRZNYCH PLACÓWEK BANKU
5) TARGI
Dla klientów odwiedzających Targi i zainteresowanych kredytem został przygotowany specjalny bon rabatowy upoważniający do obniżenia w Banku Spółdzielczym w Goleniowie oprocentowania kredytu na zakup i montaż kolektorów słonecznych.
Bank reklamował produkt w Gazecie Goleniowskiej oraz miesięczniku Echo Zachodniopomorskiej Wsi.
7) AKCJA „SOŁTYS”
Akcja „sołtys” polegała na spotkaniu z każdym sołtysem z terenu działania Banku celem przekazania informacji o produkcie oraz płynących z niego korzyściach, a także umieszczeniu materiałów reklamowych na tablicach informacyjnych.
8) LISTY
W czasie trwania kampanii przeprowadzono akcję wysyłki listów z ofertą kredytową zaadresowaną do wspólnot mieszkaniowych.
9) UDZIAŁ W SPOTKANIACH
Pracownicy Banku uczestniczyli w spotkaniach z mieszkańcami organizowanymi przez jednostki samorządu terytorialnego oraz firmy montujące kolektory, podczas których zapoznawali grupy docelowe z korzyściami jakie płyną z montażu kolektorów słonecznych oraz z ofertą kredytu w Banku.
10) STRONA INTERNETOWA BANKU
11) WYCIĄGI
12) EKRANY BANKOMATÓW
EFEKTY KAMPANII
W dzisiejszych czasach bardzo ważną rolę odgrywa skuteczność działań marketingowych. Dzisiaj, gdy budżety marketingowe w większości banków i nie tylko są mocno zredukowane, ważne jest, aby unikać działań nieskutecznych. Warunkiem rynkowego sukcesu produktu jest jego zdolność do zaspokajania potrzeb klientów, sprostaniu trendom rynkowym oraz realizacji celów biznesowych.
Osiągnięta w Banku wysokość wskaźnika zwrotu z inwestycji jest na bardzo zadowalającym poziomie, pokazuje słuszność zainwestowanych środków finansowych w promowanie produktu – kredytu na zakup i montaż kolektorów słonecznych.
Dodatkowymi efektami kampanii było:
1) zwiększenie udziału kredytów w portfelu osób fizycznych;
2) pozyskanie nowych klientów;
3) bardziej rozpoznawalna marka Banku;
4) postrzeganie Banku jako instytucji finansującej przedsięwzięcia ekologiczne;
5) realizacja zamierzeń wynikających ze Strategii Banku na rzecz lokalnej społeczności.
Konkursu Najlepszy Marketing Banku od 2008 r. organizuje Instytut Nowoczesnego Biznesu, prowadzony przez ULAN Sp. z o.o.